hero-image

5 tips & triks som hjelper deg med å selge flere billetter til ditt neste event

hero bg

Går billettsalget dårligere enn forventet? Kanskje du må revurdere salgsstrategiene dine. Heldigvis vet vi en ting eller to om billettsalg, og vi deler gjerne vår erfaring med deg. Her er noen av våre beste og godt testede tips for å selge flere billetter til ditt neste event.


1. Ikke legg ut alle billettene på en gang


Håper du på et utsolgt event? Ikke legg ut alle billettene med det samme. Ved å legge ut et begrenset antall billetter som har en bestemt pris i en bestemt periode, gir du deltakerne en god grunn til å kjøpe tidlig, i tillegg til at det skaper blest rundt eventet. Du kan planlegge salget ved å legge ut et begrenset antall billetter i starten, og deretter slippe flere billetter og tilbud med jevnlige mellomrom for å holde på publikums interesse.


2. Opprett eksklusive tilbud for dine mest engasjerte følgere


Opprett eksklusive billetter for folk som melder seg på nyhetsbrevet ditt, begynner å følge deg på sosiale medier, eller annet. Dette er dine dedikerte følgere, og du bør vise at du setter pris på engasjementet. En god måte å gi dem noe ekstra på, er å gi dem muligheten til å kjøpe billetter til en rabattert pris, før det offentlige billettsalget starter. Dette er også en god måte å få flere til å abonnere på nyheter om eventene dine, hvis du hinter om at abonnenter og følgere får forkjøpsrett.


3. Belønn de som kjøper tidlig


Nå som du har solgt eksklusive billetter til et lite utvalg, kan du tilby såkalte "Early bird"-billetter til andre som måtte være interessert. Disse billettene skal være billigere enn den alminnelige billettprisen, og kan godt inkludere noe ekstra som f.eks. en gratis drink på eventet. Sørg for at du tydeliggjør når Early bird-billettene dine legges ut for salg, og hvor lenge det er mulig å kjøpe de rabatterte billettene. Husk også å skrive hvor mye billettene kommer til å koste når Early bird-perioden er over, så publikummet ditt er klar over fordelen med å kjøpe dem.


4. Gjør billettene dine litt mer spesielle


Forventer du en lang kø utenfor eventet ditt? Opprett en spesiell billettype som gir muligheten til å skippe køen. Kommer du til å ha merchandise, bøker, cd-er eller annet til salgs på eventet? Legg til en billettype som heter "merchandise", så kan du ta i mot betaling på nett i forkant av eventet, og kjøperen kan hente varen på arrangementsdagen. Du kan også opprette VIP-billetter eller annet du kommer på. Mulighetene begrenses kun av fantasien.


5. Krev mer i døra


Det virker kanskje åpenbart, men hvis du vil selge flere billetter i forkant av eventet, kan du gjøre det ved å kreve mer for billetten i dørsalget. Eventuelt, hvis du er modig, kan du gjøre det klart i eventbeskrivelse at det ikke er mulig å kjøpe billetter i døra.

pattern

Er du klar til å prøve det ut? Det er gratis.