Vi har tidligere dekket hvordan du identifiserer målgruppen for eventet ditt. Så du har opprettet en kundepersona og satt opp en kampanje med klare mål.
Men … hvorfor kjøper de ikke billetter?
Kanskje du trenger å dulte dem litt mer, på en annen måte, og på et annet tidspunkt. Men hvordan skal du gjøre det?
Svaret er retargeting
I denne artikkelen skal vi gå gjennom…
- Hva retargeting er
- Hvorfor retargeting fungerer
- Nøkkelkonsepter i retargeting
- Hvordan du finjusterer retargeting annonser
- Retargeting på Google
- Retargeting på Facebook
- Fremgangsmåten til en vellykket retargeting kampanje for events
Det er på tide å gjøre det andre, tredje og fjerde inntrykket på dine potensielle gjester!
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Hva er retargeting?
Targeting er når du annonserer til en bestemt gruppe mennesker. Vi har diskutert denne metoden i vår guide om hvordan du segmenterer målgruppen din.
Livet som markedsfører ville være fint hvis det var alt som trengs for å selge noen billetter til eventet ditt. Men kundenes reise fra oppdagelse til kjøp er ikke så enkel og lineær.
Det mer sannsynlige scenariet er at en potensiell gjest vil se annonsen din, kanskje gi den en «like», og deretter fortsette med dagen sin. Faktisk er 96% av de som besøker nettstedet ditt, ikke klare til å kjøpe enda.
Men det betyr ikke at de ikke er interessert i eventet ditt. Det betyr bare at du ikke fanget de opp på rett tid, eller at de kanskje trenger litt mer overtalelse før de kjøper en billett.
Det er her retargeting kommer inn i bildet.
Retargeting lar deg følge opp med en annen annonse til folk som har uttrykt interesse for den første. Etter at du har vekket interessen deres, er det på tide å slå til med en annen jabb.
2. Hvorfor retargeting for events fungerer
De sier at du ikke får en ny sjanse til å gjøre et førsteinntrykk. Men hvem sa førsteinntrykk alltid er det viktigste? Her forteller vi hvorfor retargeting for events fungerer.
Merke gjenkjennelse
Når folk har hatt interaksjoner med merkevaren din en gang, kan du synke klørne dine i dem med retargeting. De begynner nå å se eventet ditt uansett hvor enn de befinner seg på nettet.
Folk interagerer mer med annonsene dine
De har indikert at de har en liten interesse fra før. Nå ser de annonsene dine over alt. Det er 3-10 ganger mer sannsynlig at folk som blir retargeted klikker på annonsene dine.
Avkastningen din vil øke betydelig
Ikke bare vil annonsene dine få flere klikk fra retargeting, men du vil også gjøre flere personer til event deltagere. Avkastningen din (avkastning på investeringen) kan øke med 200% fra retargeting.
Oppsalg og kryssalg
Det er mer sannsynlig at folk som allerede har kjøpt noe fra merkevaren din, vil kjøpe fra deg igjen. Retargeting gir deg mulighet til å oppselge og krysselge andre events eller produkter.
«Vil du ha pommes frites med i bestillingen din?»
3. Nøkkelkonsepter i retargeting
Plasser deg selv i skoene til menneskene du retargeter. Hvorfor kjøpte de ikke en billett til yoga-klassen din (hvis det var eventet ditt) første gangen de så annonsen din?
Her er noen måter du kan finjustere din neste annonse når du retargeter publikummet ditt.
Relevans
Annonsen din kan være bra for ett publikum, men ikke 100% relevant for andre. Folk har forskjellige grunner til at de vil prøve yoga-klassen din. Retarget dem med en annonse som er relevant for dem. (For eksempel kan du fokusere på de beroligende, meditative fordelene med yoga i stedet for sunnhet og trening.)
Pris
Noen ganger er det så enkelt som kostnaden for å delta på eventet ditt. Hvis publikum ønsker å prøve en yoga-klasse, men ikke har råd til det, tilby dem en 20% rabatt når du treffer de med retargeting.
Hastverk
Kanskje de så annonsen din og tenkte de kunne melde seg på den yoga-klassen senere. Da er det på tide med litt hastverk. Retarget dem med en annonse som forteller dem at det bare er to ledige plasser igjen i klassen.
4. Retargeting av publikum segmentene dine
Det er et par måter å komme i gang med retargeting.
Piksler
Den vanligste metoden er å bruke en retargeting piksel. Det er et lite stykke kode som kan installeres på nettstedet ditt, så du vet når folk har besøkt og forlatt siden igjen uten å kjøpe noe.
Umiddelbart etter at den besøkende har forlatt siden din, vil de begynne å se annonser for yoga-klassen din overalt: online søkeresultater, sosiale medier, andre nettsteder og under sengen sin.
Lister
Hvis du har en liste over potensielle, eksisterende eller tidligere kunder (for eksempel en e-postliste), kan du importere den og bruke den til din retargeting kampanje.
Listen din kan også brukes til å generere et dobbeltgjenger publikum. Plattformer som Facebook bruker informasjonen på listen din til å finne personer som ligner på dine allerede eksisterende kunder.
5. Retargeting av publikum med Google
Kan du gjette hvor mange mennesker som ser annonser fra Google hver dag mens de surfer på nettet?
Nesten alle.
Jepp, 92% av oss vil se, eller har sett en annonse fra Google Displaynettverk i dag. Det er mye, så gå over til Google AdWords-kontoen din for å sette opp en retargeting annonse for den nevnte yoga-klassen.
- Trykk på «Delt bibliotek»
- Gå til «Publikummer»
- Velg «Set-up Remarketing»
- Klikk på «Vis AdWords-tagg for nettsteder»
Google vil nå gi deg en taggkode. Kopier den og legg den på bunnen av eventets nettside eller eventside.
Dine besøkende på nettstedet vil nå få en informasjonskapsel installert når de besøker siden, som du kan bruke til retargeting.
Tips: Du kan lese denne grundige guiden til Google-retargeting hvis du er interessert i denne metoden.
6. Retargeting av publikum med Facebook
Du trenger en Facebook Business konto før du kan kjøre en retargeting kampanje på denne plattformen. Når du har satt det opp, går du til Facebooks Annonseadministrasjon.
- Trykk på «Publikummer»
- Velg «Tilpassede publikummer»
- Klikk på «Nettsteds trafikk»
Du vil nå bli presentert med et utvalg av publikum til retargeting. Du kan lage ditt eget tilpassede publikum, men Facebook vil også ha forberedt noen for deg.
Du kan velge alle som…
- Besøker nettstedet ditt
- Går til en bestemt side på nettstedet ditt
- Ikke går til bestemte sider på nettstedet ditt
- Ikke har besøkt nettstedet ditt på en stund
Når du har valgt et publikum, får du en Facebook Piksel-sporingskode. Plasser den på nettstedet ditt (eller en spesifikk side) og la Facebook vise deg sin magi.
7. Hvordan bruke retagreting for en vellykket event kampanjer
La oss nå se på en rask gjennomgang av hvordan du kan bruke retargeting annonser for å markedsføre eventet ditt, selge billetter og plassere rumper på de ledige plassene.
- Installer en sporings piksel på nettstedet ditt (se #4 ovenfor)
- Integrer pikselet med programvaren din for eventledelse
- Del publikummet ditt inn i ulike segmenter
- Gi hvert segment relevante annonser (se #3 ovenfor)
- Retarget nettstedets besøkende med insentiver (se #3 ovenfor)
- Finjuster kampanjen din basert på innsikt fra Facebook eller Google
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Ble det en suksess?
Gitt de imponerende avkastningstallene for retargeting, bør du være godt på vei til et utsolgt event.
La oss vite hvordan det gikk, og ikke nøl med å dele dine personlige erfaringer med oss i kommentarene nedenfor!
Legg igjen en kommentar