La oss snakke om hvordan vi kan markedsføre et velvære event! Tross alt, kan det å spise epler hver dag forebygge ubehag, men det vil gjøre lite for å forhindre lavt oppmøte.
Dersom du ikke har fått det med deg: velvære events handler om helse. Dette kan variere fra fitness til sunt kosthold og meditasjon … og alt i mellom! Hvis du er i ferd med å planleggeet velvære event, ta en titt på vår planleggnigsguide for velvære events.
Men, hvis du er klar til å spre ordet, er vår diagnose at du bør sjekke ut tipsene nedenfor, for en et sunnt oppmøte til ditt event.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Det aller nødvendigste av å markedsføre et velvære event
For å komme i gang, har vi funnet noen få grunnleggende elementer som burde dekkes gjennom markedsføringen din. Dette er ikke den mest spennende delen av markedsføring, vi kan inrømme det. Men, det er ganske vanskelig å holde et velvære event hvis ingen vet hvor eller når det holdes.
Sørg for at annonsene og kampanjene dine inneholder disse detaljene om eventet:
- Tittel
- Dato
- Tid
- Sted (det er alltid e god idé å ha en lenke til en veibeskrivelse)
- Info om sosiale medier
Høres ganske grunnleggende ut, men det er egentlig en kunst å kunne organisere kampanjer effektivt. De må være både attraktive og informative.
Tips: Her er enfantastisk guide til å lage søte plakatannonser, du kan også bruke den for alle bilder du deler på nett.
Markedsfør et velvære event med «den rette følelsen»
La oss snakke om følelsene vi skaper gjennom annonser. Bilder og tekst kan begge røre seernes hjerter … og så vil de vite mer.
De riktige bildene
En del av velvære handler om å føle seg bra. Når du markedsfører velvære events, bør bildene i annonsene dine berøre seernes følelser på riktig måte. Det er to hovedmetoder:
Beroligende og energiske bilder
Å markedsføre velvære events med rolige bilder vil signalere avslapping og sinnsro. Bilder av naturskjønne utsikter, solnedganger, stømmene bekker – du skønner tegninga. Ofte har teksten et håndskrevet utseende.
Handlingsbilder
Dersom du går mer for fitness- eller treningsvinkelen, prøv å bruke aktive bilder. Veltrente folk som hopper rundt, for eksempel. Eller kanskje smiler de, og nyter komforten av å leve i en sunn kropp de vil ta vare på.
Tips: Snik en titt på denne guiden ompsykologien bak fargernår du designer dine egne annonser.
Den rette tonen
Prøv noen av disse avslappende frasene når du promoterer velvære events:
- «Stress ned»
- «Slipp spenningen»
- «Pust dypt»
- «Slapp av and og føl deg forynget»
- «Restorativ praksis»
Alternativt kan du prøve noen kvikkere fitness uttrykk—«kardio,» «toning,» og så videre—for mer aktiveevents. Dersom du planlegger noe som for ekesempel et yoga-event, kan en kombinasjon av begge gjøre seg bra.
Tips: Ta en titt på denne annonsen som lever med det beste fra begge verdner.
Markedsfør velvære events på de riktige stedene
Kanskje dette sier seg selv, men dine fysiske annonser burde plasseres på de riktige stedene.
Gisp!
Sjokkerende, ikke sant? Her er noen ideer for å komme i gang:
- Treningssentre
- Rekreasjonssentre
- Svømmebasseng
- Universitets campus
- Dans- og yogastudioer
Velvære på nett
På nettet er velværebevegelsen levende og … vel. Det er imidlertid noen få triks for online-kampanjer. Her er noen forslag til å markedsføre et velvære event i den digitale sfæren.
Sosiale medier
Minst 80% av Internett-brukere søker etter helseinformasjon på nettet. Det er stort. Så det er ikke overraskende at sosiale medieplattformer som Twitter og Instagram er ideelle steder for å promotere et velvære event online. Med bare noen få klikk kan du annonsere til nisjegrupper og viktige målgrupper.
Regel nummer én i online-kampanjer: kjenn nettverket ditt! Her er tre hovedalternativer for å markedsføre et velvære event på sosiale medier. Ingen konvolutt slikking kreves. (Å ikke utsette tungen for klissete kjemikalier? Høres ut som begynnelsen på en solid velværestrategi.)
Du kan hente inspirasjon fra fantastiske helse- og velværesider på Facebook. Nettverket har også massevis av velværegruppersom aktivt jobber for å fremme trivsel i hvilken som helst form. Sjekk ut:
Tips: Her er en flott guide til markedsføring av din velvære-virksomhet (eller events) ved hjelp av Facebook-grupper.
På Instagram er det en viktig bevegelse for kvinners helse og positive kroppsbilder. Hvis arrangementet ditt er relevant, delta i mixen og få stemmen din hørt.
Twitter har et stort antall populære trenings- og helseguruer. Det er også et flott sted å ri på på de utallige hashtags om velvære, som:
- #wellness
- #mindfulness
- #mentalhealth
- #lifestyle
- …og mange flere.
Gratis greier: en hjørnestein i markedsføring av velvære events
Du vet at du elsker gratis greier. Og det gjør event-gårere også.
Ikke vent til eventet er i gang. Fortell om premier og godbiter i kampanjene dine. Helseutstyr kan faktisk være ganske kult. Noen ganger er alt som trengs en liten «kick-start» for å få folk interessert.
Enten det er en snasen vannflaske, en Fitbit eller et par trådløse ørepropper, tut ut gratis ting som om du var Lous Armstrong på trompeten.
Tips: Brainstorm ideer for godbiter og gaver med dennestore listen over potensielle helsepremier (etter budsjett).
Finn en partner
Samarbeid med velværeorganisasjoner kan være en stor ressurs. Fra ekstra reklame til økt finansiering, er det verdt tiden din å komme i kontakt med helsegrupper for å se hva de kan tilby.
Dette kan inkludere helse screenings, yoga klasser, sunn mat, og mye mer. Tenk på noen av alternativene nedenfor, eller bruk dem som et utgangspunkt.
- Røde Kors for bloddonasjon
- Lokale helsekostrestauranter
- Yoga eller lignende studioer
- Trenings- og ernæringseksperter
- Miljøgrupper for promotering av sykling
- Lokale treningssentre for utstyrs demonstrasjoner, treningsrutiner eller mini-timer med personlig trener!
Noen ganger bringer velværeorganisasjoner inn andre folk i sine egne events. De kan øanske å høre dine ideer. For eksempel, hvis du vil holde et mini velvære event sammen med de.
Tip: Welltodo er en britisk velværegruppe som tilbyr nettopp det.
Selg, selg selg!
Hvis du bare selger billetter ved døren, risikerer du å ikke vite hvem som vil dukke opp. Andre events kan kjempe for besøkende i den samme tidsperioden som deg. Ikke la det være en på-dagen avgjørelse!
Online event sider lar deg selge billetter før eventet. Dette bidrar til å skape interesse, og forhåndssalg kan gi inntekter til forsyninger og andre ressurser. Bare vær sikker på at den valgte billettsiden din støtter velvære events.
Tips: Få litt mer innsikt i hvorfor du bør selge billetter på nettet.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Vel? Hvordan vil det gå?
Vi kan ikke si med sikkerhet hvordan oppmøte ditt event vil få. Men ved å følge vår guide har du tatt et flott første skritt mot å bygge opp et vellykket velvære event.
Som alltid, vil vi gjerne lese dine kommentarer og eventuelle spørsmål nedenfor. Glad markedsføring!
Legg igjen en kommentar