Ditt velvære event er avsluttet, og arbeidsmengden din har nettopp gått ned om lag 45 kilo. Men du er ikke ferdig enda!
Den gode nyheten: Mye av oppfølgingsarbeidet er å se over det som allerede er gjort. Imidlertid må du også styrke dine relasjoner i velvære-verdenen.
Følg opp etter velvære eventet og beveg deg fremover med et nytt arsenal av info. For å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din erfaring, vil vi dekke disse fem enkle trinnene:
- Takke alle som deltok
- Be om tilbakemelding
- Gå gjennom dataen du samlet
- Endringer i budsjettet
- Debriefing
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Gi takk
Dette er en av de enkleste trinnene. Men når du følger opp etter velvære eventet, er det også ett av de viktigste. Det vil være mange mennesker som fortjener din takknemlighet.
Å sende ut en felles e-post er en måte å si takk direkte til alle de involverte på. For noe mer offentlig, bruk sosiale medie-kontoer eller opprett en side på nettstedet ditt. Disse kan fungere på to måter, som meldinger om takknemlighet og kampanjetilbud.
Her er noen av gruppene du vil ønske å takke:
Deltagere
Ganske selvforklarende! For gjester kan en felles e-post ognettside eller takk på sosiale medier virkelig «seal the deal».
Eventteam
Teamet ditt representerer pågående relasjoner. En god del forskning og arbeid går inn i et solid velvære event, og dine teammedlemmer var de vitale organene som resulterte i ditt events sunne anatomi. Gaveposer og godbiter er en veldig kul måte å vise takknemlighet på.
Du kan dele de ut på debriefingen (les mer om det nedenfor).
Lokalet
Bygg langsiktige kontakter ved å gi en takk til lokalet du leide for velvære eventet ditt. Et godt forhold er også viktig her, siden du kanskje vil bruke dette lokalet i fremtiden. Pass på å forlate stedet i plettfritt og skinnende. Når det gjelder takknemlighet, kan du ikke slå det.
Velvære-trenden fortsetter å vokse, så det kan godt hende du vil få konkurranse snart. Vær vennlig med ditt lokale mens du har sjansen!
Partnerorganisasjoner
Dine partnere er også viktige. Organisasjoner som Røde Kors, for eksempel, er viktige relasjoner å ivareta slik at du jobber deg opp et godt omdømme i helsevesenet.
Å gi takk er en måte å vise at du er oppriktig opptatt av velvære (og ikke bare å bruke partnerskap for personlig gevinst). Til det formålet vil du også ønske å dele noen viktige data etter hendelsen med partnere, som vi vil diskutere lenger ned.
Tips: Skriv fantastiske takkmeldinger med denne guiden til takknemlige e-postmeldinger.
2. Tilbakemeldingsløkke
Desto mer snakkesalige gjestene dine er, desto mer lærer du. Forhåpentligvis var ditt velvære event en hit. Når det er sagt, kan selv de beste eventarrangørene lære en ting eller to fra tilbakemeldinger.
Velvære-sentrerte spørsmål
For velvære events, vil du ønske å fokusere på gjestens syn på velvære og hvordan de relaterer seg til det. Var innholdet i eventet i stand til å nå dem på en betydningsfull måte?
Prøv noen av disse spørsmålene:
- Føler du at du forlot eventet med ny og/eller viktig info om velvære?
- Hva var det viktigste velvære-tipset du tok til deg under eventet?
- Hva følte du om velvære før og etter eventet? Har din holdning endret seg?
- Hvis ja, hvordan har den endret seg?
- Planlegger du å implementere velvære- eller helseendringer i livet ditt etter dette eventet?
Ape rundt med dataene
Når du utarbeider spørreskjemaet etter eventet, finnes det verktøy for å forenkle eller til og med forbedre prosessen. MailChimper en nyttig e-postbasert programvare som kan vise hvem som mottar og leser undersøkelsen din. Det kan fortelle deg hvor mange gjester som har:
- Åpnet undersøkelsen
- Klikket på lenken
- Avmeldt seg fra oppdateringene dine
Tips: Bygg din perfekte oppfølgingsundersøkelse på den enkle måten ved hjelp av elektroniske verktøy som SurveyMonkey..
3. Data graving
Det er en mengde god info å sortere deg gjennom etter at velvære eventet er avsluttet. Sørg for å evaluere noen av følgende info:
- Solgte biletter
- Inntekter
- Positiv vs. negativ tilbakemelding
- Ikke-oppmøtte vs. oppfylte billetter
- Informasjon fra helseundersøkelser
- Gym eller fitness medlemskap kjøpt
Tips: Her er en god oversikt over hvilke data etter eventet du bør fokusere på.
4. Bøy budsjettet
Med mindre du er et forretnings vidunderbarn, er det sjanser for at budsjettet ditt kan finjusteres. Rund av og avslutt finansdelen av eventet ditt med noen av følgende:
Overskudd
Hvor mye fikk du faktisk inn? Mellom billettsalg, mat, varer og treningsmedlemskap er det mye å vurdere.
Ikke glem å redegjøre for velvære-guruer, utlånere av sportsutstyr, lokalets ansatte, og selvfølgelig ditt eventteam!
For fremtiden
Hva kan forbedres? Er det en måte å kutte kostnader for lokalet på? For velvære events kan å holde det utendørs være et billigere alternativ.
Hva med markedsføring: Kan du finne en måte å bruke mindre på det salgsfremmende aspektet?
Eller, dersom du ansatte rengjørere, hva var forholdet mellom søppel og søl og rengjøringsavgiften? Nå som du vet hvor mye søppel som etterlates, kan du finjustere rengjøringsbudsjettet for neste år.
Tips: Å sette opp et nytt budsjett må ikke være en skummel oppgave, dersom du har de riktige verktøyene.
5. En kort gjennomgang av eventet
Ring i bjellen, slå et glass med en skje – uansett hvordan du gjør det, få teamet ditt sammen en siste gang for en debriefing.
Dette er den perfekte plassen til å lese opp tilbakemeldinger og oppsummere eventdata:
- Oppnådde du målene dine?
- Var gjestene engasjerte og aktive?
- Var det noen deler av eventet som ikke klarte å gripe dine event-gåere?
Teamets perspektiv er viktig her. For treningselementer, virket gjestene energiske? For mer meditative øvelser, kunne de gå der i fra med en følelse av forbedret ro og avslapning?
Del effekten
Ønsker du å følge opp etter et velvære event på en ordentlig måte? La teamet ditt vite hvor de gjorde en forskjell.
Ditt event mannskap gjør dette bokstavelig talt for gjestenes helse! Sørg for å dele data om økt oppmerksomhet eller andre fordeler som bidro til gjestenes velvære. Å dele historier om fornøyde eventdeltagere kan være en stor motivator for neste år.
Tips: Debriefing er et viktig skritt, så lag en plan for møtet og hold deg til den.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Tilbake til start
Følg opp etter velvære eventet med dette siste skrittet: Gjør alt en gang til!
Bare at denne gangen har du mer erfaring å henge på beltet ditt. La oss høre om dine egne resultater og oppfølgings taktikker i kommentarfeltet nedenfor.
Legg igjen en kommentar