En vellykket workshop er produktet av tonnevis av arbeid bak-scenen. Men ikke vær redd!
Vi vil gå gjennom alt det grunnlegende her i vår ultimate guide til workshop events. Sjekk ut disse trinnvise tipsene for å få en omfattende idé. Vi anbefaler også at du tar et dypt dykk inn i våre dedikerte artikler lagt til slutten av hvert segment.
Vi vil dekke disse fire, brede fasene av workshop ledelse:
- Planlegging
- Markedsføring
- Vertskap
- Oppfølging
På tide å sette i gang!
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Planen
Vår guide til en vellykket workshop begynner i planleggingsfasen. Følg disse generelle tipsene når du lager planene dine.
Talent
Du vil ikke planlegge en worksjop rundt et håndverk du ikke kjenner til eller kan! Pass på at du organiserer ting rundt noe du er veldig god på og har masse erfaring i.
Hvem er deltagerne?
Kanskje du er den typiske typen person som liker dette håndverket. Eller kanskje du er en 25 år gammel mann som liker strikking.
Det kan være lurt å snakke med kunstnere og andre håndverkere for å se hvilken slags demografisk gruppe du vil jobbe med.
Timeplan
En vellykket workshop instruktør trenger en solid plan for dagens hendelser. Lag et utkast over noen ideer og organiser en timeplan for dagen. Dette kan også hjelpe deg med å finne ut hva budsjettet ditt vil være.
Forstå avgiftene
Mellom lokalet, håndverks materialer og annet materiale må du forsikre deg om at billettprisene dine reflekterer beløpet du investerer.
Opplæringsmateriell
Vil du behøve å dele ut ting som informative brosjyrer for denne workshopen? Kan du spille opplæringsvideoer på en projektor i stedet? Ikke la all læringen foregå gjennom dine forelesninger alene.
Bilettsalg
Det er nesten alltid en god idé å selge billetter på forhånd. Selvfølgelig, dette vil være noe avhengig av din demografiske gruppe.
Gi både tidlige-kjøpere og siste øyeblikks-kjøpere deres foretrukne alternativer. Bruk en online plattform som Billetto.
Guide til å planlegge en workshop
Ta en titt på vår dyptgående guide der vi virkelig dykker inn i de minste detaljene: «Hvordan planlegge en vellykket workshop i 6 enkle trinn«
2. Markedsføringen
Med planene klare, er det på tide å starte markedsføringen av workshop eventet ditt. Få ordet ut, og selg billettene.
Skap forbindelser med kunstfolk
Online kunst og håndverk samfunn er stoe på Internett. Se etter lokale håndverksgrupper du kan bli medlem av på nettet.
Gruppe etikette
Når du har funnet dine lokale grupper, ikke bare kast deg ut i det med alt du har. Du vil ønske å bygge relasjoner først. Last opp relatert innhold og delta i samtaler.
Før du annonserer workshopen din, må du sørge for at du får kampanjen godkjent av enten administratoren eller moderatorer.
Influensere
Influensere på sosiale medier er en stor greie. De har solide relasjoner til sine følgere og har oppbygget tillit. Du vil ønske å ha disse ekspertene på din side.
Du kan finne noen av dem med hashtags som #crafts eller #handcrafted.
Tips: Influenser plattformer som denne gjør det enkelt å komme i kontakt med relevante personer.
Kløktig innhold
Innholdsmarkedsføring er super nyttig hvis du ønsker å markedsføre en vellykket workshop. Mens du promoteret eventet, vil du ønske å:
- Lage lærerikt innhold: Vis deltagerne dine hvordan de skal gjennomføre egne prosjekter.
- Dele andre skaperes innhold: Dette er innhold du ikke trenger å lage selv. Du kan bruke det til å skape forbindelser med andre håndverkspersonligheter hvis innhold du deler.
- Fokusere innhold rundt dine egne workshops: Hvis du har hatt noen tidligere workshops, kan video og bilder fra disse gi godt innhold for videre markedsføring.
Guide til å markedsføre en workshop
Ser du etter flere detaljer? Kom skikkelig i gang med vår dyptgående guide: «5 gode måter å markedsføre en workshop på«
3. Vertskap
Den store dagen har endelig kommet! La oss gå over noen ting å huske på når du setter i gang showet ditt.
Utstyr
Vil du trenge opplæringsutstyr som bærbare datamaskiner, projektorer eller TVer? En vellykket workshop vert kommer tidlig for å ordne ting som dette. Pass på at alt fungerer, ellers må du kanskje hoppe over PowerPoint presentasjonen om lavering med blekk vs. maling.
Følg strømmen
Strømmen av rommets atmosfære bør godkjennes før du arrangerer en workshop i det. Noen få ting å endre på kan inkludere bord, skrivebord og stolavstand. Hvordan er temperaturen? Hva med vinduene: åpne eller lukkede?
Ikke vær sjenert
Sett i gang småprat med deltagerne dine når de kommer! Få samtalen til å gå og bygg relasjoner tidlig for at læringen skal komme litt lettere.
Formaliteter
Når alle er kommet, gir du en formell introduksjon. Hvordan ble du så god i håndverket ditt? Hva er hovedmålet for denne workshopen? Få deltagerne engasjerte, men sett realistiske forventninger til oppnådde ferdigheter på slutten av dagen.
Del timeplanen din
Pass på at alle vet hvordan dette eventet vil utfolde seg. Du kan skrive ut en timeplan for dagen eller dele en på nett.
Fleksibilitet
Vær som saltkringla: fleksibel! En timeplan er viktig, men hvis en populær aktivitet går litt på overtid, er ikke det nødvendigvis en dårlig ting.
Når du elsker noe, la det gå
Ikke ta helt av med instruksjonene. La deltagerne dykke ned i det og få hendene sine skittene. Dette burde være en utfordrende, «hands-on» opplevelse.
Likeverd
Sørg for at alle har lik mulighet til å delta i diskusjoner. Gi alle tid i rampelyset og roter eventuelle leder-roller for gruppearbeid..
Sammendrag
Når ting er i ferd med å avsluttes, vil en vellykket workshop gå over alle fremskrittene som er gjort. La deltagerne få en følelse av prestasjon og mestring, og gjør det klart at de har fått god valuta for pengene sine.
Dette kan også tillate deltagerne å behandle og internalisere kunnskap og erfaringer.
Guide til å være vert for en workshop
Vi har mye mer å dele med workshop verter som trenger råd. Ta en titt på vår dyptgående guide: «Vær vert for en workshop med disse 7 praktiske øvelsene«
4. Oppfølgingen
Det er ikke over før det er over. Eller i det minste til du følger opp. Her er noen retningslinjer for å sette en sløyfe på hele virksomheten.
Meld meg!
En av de beste mulighetene for tilbakemelding er under avslutningen av eventet. Opplevelsen er helt fersk og gjestene er fulle av følelser. Prøv et spørreskjema med noen av følgende spørsmål:
- Nådde workshopen målet sitt?
- Har ditt ferdighetsnivå i dette håndverket forbedret seg?
- Hva kan workshopen gjøre bedre i fremtiden?
En takknemlig holdning
Få takkemeldingene dine ut så snart som mulig. Enten via e-post, sosiale medier eller til og med tekstmelding, takk deltagerne dine og la dem få vite at det var en fornøyelse å jobbe med en så flott gruppe. Du kan også snakke litt om alle fremskrittene som alle gjorde.
Budsjett
Hvilke materialer ble brukt opp og hvilke samlet støv? Var markedsføringen din en suksess? Var dette et godt miljø å holde en workshop i?
Gå over budsjettet ditt og foreta tilpasninger der det er nødvendig. Hvis du for eksempel har kjøpt for mange pensler, har du nå en bedre ide om hvor mange du trenger neste gang.
Blogging
Eventuelle bilder eller video du sitter på fra workshopen, er flott materiale for markedsføring i fremtiden.
Lag en bloggrapport med play-by-play av dagens hendelser. Legg vekt på moroa og ferdighetene som er oppnådd. Få det til å se uimotståelig ut for fremtidige deltakere!
Guide til oppfølging etter en workshop
Sørg for å sjekke ut vår dyptgående guide for viktige detaljer som ikke er dekket her: «Etter du har lukket dørene: oppfølging etter en workshop i 6 steg«
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Givende arbeid
Workshops er veldig givende events å arrangere. De skaper personlige forbindelser du ikke alltid får med andre events. Pass på at du finpusser dine ferdigheter med våre dyptgående artikler om ulike faser av events knyttet til slutten av hvert segment ovenfor.
Fortell oss om dine egne erfaringer med workshops i kommentarene nedenfor!
Legg igjen en kommentar