Moteshow kan være en fin måte å vise frem en ny kolleksjon av klær eller å få ut produkter til et annet publikum. Men det kan være litt vanskelig å sette opp slike show på riktig måte. I denne atrikelen deler vi 5 viktige tips som vil hjelpe deg med å planlegge et fantastisk moteshow.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Bruk teknologi så mye som mulig
Det er viktig for alle som jobber med planlegging av moteshow å omfavne teknologi. Det er blitt forventet som en del av bransjen og den kan brukes på mange måter. Teknologi kan virkelig forhøye opplevelsen av showet, selv for de som sitter ved siden av catwalken. Store skjermer på hver side kan bidra til å vise frem klærne fra ulike vinkler.
I tillegg bør du vurdere å spille inn og streame eventet ditt for å få det ut til et bredere publikum. Dette gir deg også sjansen til å vise frem klærne på et senere tidspunkt. Det er absolutt verdt det å investere i teknologien som trengs for å ta opp og streame i høy kvalitet.
2. Velg riktige modeller
Å velge de riktige modellene for eventet ditt må være en prioritet. Modellene dine bør ikke bare ha det rette utseendet for klærne som skal vises, men også en personlighet som kan holde publikummets oppmerksomhet.
I tillegg er det best å vise frem en rekke kroppsformer og størrelser utenom det stereotypiske modellutseendet.
«Vi har alltid hatt en policy om å bruke modeller som faktisk ville brukt klærne våre,» sier Tina Bucknall om motemerket sitt, «målet vårt er alltid å vise ekte kvinner i ekte størrelser, og det hjelper kundene å få kontakt med produktene våre.»
3. Sørg for at atmosfæren er passende
Et flott moteshow er avhengig av å skape en ideell atmosfære, så dette er noe du virkelig trenger å fokusere på. Du kan oppnå den ønskede atmosfæren ved å velge riktig lokale, og sørge for at interiøret stemmer overens med temaet for moteshowet.
Belysning kan brukes for et slående utseende, men husk å ha belysning som kan justeres for å sette hele fokuset på modellene når de er på catwalken. Et moderne show vil dra nytte av et urbant eller industrielt utseende, mens et mer modent show kan formidles bedre i komfortable, varme omgivelser.
4. Planlegg en generalprøve
Du bør planlegge en generalprøve (eller to) for moteeventet ditt. Selv om du har erfarne modeller og stoler på at alle de involverte gjør en god jobb, er det fortsatt best for alle å få en følelse av hvordan ting vil gå på selve eventet. Dette vil sørge for at eventet går langt mer smidig.
Derfor er det verdt å sette opp en generalprøve før eventet. Dette lar modellene få sjansen til å gå på selve catwalken de skal bruke samt få en følelse av timingen for alt som skal skje. I tillegg vil det også hjelpe de som er ansvarlig for lys og produksjonselementer med å forstå sine egne signaler.
Tips: Du kan hente mer inspirasjon i guiden vår om å gjennomføre en skikkelig generalprøve for events.
5. Få gjestene til å føle seg spesielle
Husk at dette er et glamorøst moteevent. Du vil at de fremmøtte skal føle seg viktige. Avhengig av størrelsen på eventet ditt, kan du ha deltagere som aldri har vært på moteshow før, eller folk som har deltatt på hundrevis. Uansett må du behandle dem som om de er hovedattraksjonen.
Server drinker på forhånd og tilby prøver av sminke- og hårprodukter. Det er kanskje bare en liten gest, men det kan sette gjestene i det rette humøret til å virkelig ta inn eventet og nyte det så mye som mulig.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Siste tanker
Det har ikke noe å si om dette er første gang du planlegger et moteshow, eller om du bare leter etter nye måter å forsikre deg om at showene dine går så smidig som mulig. Husk: Det er alltid best å jobbe med erfarne fagfolk som har jobbet på show som ligner på dine tidligere.
Gjør planleggingen av moteshowet ditt riktig, og det kan være enormt givende for alle de involverte.
Forfatter: Dakota Murphey skaper innhold for et lite utvalg av eventnettsider i bransjen, inkludert Billetto.
Legg igjen en kommentar