Utstillinger og varemesser er vanligvis veldig aktive og det myldrer med folk. Det er derfor selskapene alltid jobber for å komme opp med kreative ideer til utstillingsboder.
Hvis du også lurer på hvordan du lokker besøkende til din utstillingsbod, har du kommet til rett sted.
Vi har satt sammen en liste med 15 tips til utstillingsboder som vil hjelpe deg med å skille deg ut fra mengden.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Tilby gratis Wi-Fi
Du vil bli overrasket over hvor mange messehaller som fremdeles ikke har god Wi-Fi. Det er dårlige nyheter for dem, men gode nyheter for deg – for nå kan du bruke det til å trekke folk til boden din.
Tips: Les denne artikkelen om hvordan du kan tilby gratis Wi-Fi til folk som besøker utstillingsboden din.
2. Gi forfriskninger
Du trenger ikke å gjenoppfinne hjulet når du designer utstillingsboden din. Ingenting vil trekke folk til boden din som lukten av fersk kaffe og smakfulle kaker.
Tips: Du kan leie en kaffemaskin spesielt for varemesser. Noen av dem kommer faktisk med sin egen barista!
3. Lag en presentasjon
Utstillingsboden din er ikke bare noen flotte bilder og en logo. Den kan raskt bli en plattform der du kan presentere den nyeste bransjekunnskapen eller vise frem et nytt produkt du tilbyr.
Tips: Les deg opp på de beste metodene for å holde en presentasjon i utstillingsboden din.
4. Livestream det
En varemesse har kun plass til et visst antall mennesker. Men det bør ikke stoppe deg fra å dele det som skjer på utstillingsboden din med resten av verden: livestream det!
Tips: Les vår guide for hvordan du kan livestreame eventet ditt (fungerer også for varemesser).
5. Hold en konkurranse
Gamification, eller spillifisering er et buzzword du sannsynligvis er kjent med. De beste utstillingsbodene burde invitere til samhandling eller vennlig konkurranse. Lokk flere mennesker til boden din ved å arrangere en konkurranse. Hvorfor ikke gjøre premien til en av dine produkter eller tjenester?
Tips: Ta en titt på disse utstillingsbod konkurranse ideene for å få litt inspirasjon.
6. Live tweet varemessen
Hvis du ikke har utstyret til å livestreame varemessen, hvorfor ikke live tweete den i stedet? Bruk din egen hashtag og sørg for at offsite-teamet ditt engasjerer twittrere hvis du er for opptatt med boden.
Tips: Denne artikkelen går gjennom alt du trenger å vite for å live tweete fra utstillingsboden.
7. Ha en arbeidsstasjon
En annen funksjon varemesse besøkende vil sette pris på er en arbeidsstasjon. Gi dem en plass til å sende noen raske e-poster og organisere timeplanen sine. (Og sørg for at salgsteamet ditt ikke engasjerer de før de er i ferd med å forlate arbeidsstasjonen.)
Tips: Du kan finne noen svært rimelige utstillingsboder på Discount Displays.
8. Offline likes og tweets
Du kan bruke utstillingsboden som en mulighet til å øke din tilstedeværelse på sosiale medier. Gi besøkende en QR-kode eller en NFC-tag, og få dem til å like eller tweete produktet eller tjenesten din.
Tips: Du kan raskt og enkelt lage din egen QR-kode ved hjelp av en online generator.
9. Ta med deg et nettbrett
Nettbrett er nyttige på varemesser av flere grunner. Du kan gi en produktdemonstrasjon, spørre besøkende om å fylle ut en undersøkelse, eller bruke nettbrettet til å samle inn kontaktdetaljer.
Tips: Installer en av disse appene for å hjelpe deg med å få leads på utstillinger og messer.
10. Bruk VR og AR
Hvis et nettbrett virker litt for «yesteryear» og du har et stort budsjett, hvorfor ikke prøve virtuell eller utvidet virkelighet? Disse kan gi deg en helt ny måte å vise frem ditt produkt og dine tjenester. Det vil også automatisk gjøre din til en av de kule utstillingsbodene.
Tips: Les denne guiden om hvordan du bruker VR på utstillinger neste gang du setter opp.
11. Gi bort gratis swag
Det er ingen hemmelighet at folk liker ting som er gratis. Merket swag er en utmerket måte å få besøkende til å huske deg, samt få dem til å markedsføre ditt merke til andre mennesker. Bare ikke gi bort penner; det er billig og utdatert.
Tips: Finn litt inspirasjon i denne listen med over 100 forskjellige ideer for varemesse swag.
12. Sett opp en bildeboks
Selv om alle nå har et kamera i lommen, har bildebokser fremdeles en viss appell. Du kan holde dem moderne ved hjelp av teknologi for å aktivere live-innlegg og streaming fra din boks.
Tips: Se på disse kreative måtene å sette opp sefie vegger og bildebokser på utstillinger og varemesser for inspirasjon.
13. Doner til veldedighet
Hvorfor ikke kombinere messen med en veldedig sak? Du kan donere en viss sum penger til en veldedighet for alle besøkende som sjekker inn på utstillingsboden din.
Tips: Du kan søke i regjeringens veldedighetsregister for å finne den organisasjonen eller saken du vil støtte.
14. Lanser et produkt
Utstillinger og varemesser er en utmerket mulighet for å lansere et nytt produkt eller en tjeneste. Tross alt, det er det deltagerne er der for: å se og høre om nye ting de ikke viste eksisterte.
Tips: Les denne guiden for hvordan du lanserer et nytt produkt på en utstilling eller varemesse.
15. Hold en Q&A økt
En utstilling er også en god måte for deg å engasjere deg med publikum og svare på eventuelle spørsmål de måtte ha om deg, din bedrift og ditt tilbud. Hold en økt der besøkende kan spørre deg om hva som helst.
Tips: Denne veiledningen beskriver hvordan du arrangerer en Q&A økt på en konferanse, men det kan også fungere for en utstillingsbod.
Utstillingsbod design maler
«Dette er alt vel og bra,» kan du tenke, «men hvordan designer du selve boden?» Godt at du spurte.
Vi har samlet sammen noen nettsteder der du kan laste ned gratis utstillingsbod design maler i Photoshop, Illustratorog PDF formater.
Sjekk de ut her:
Du kan bruke disse til å lage ditt eget design. Alternativt kan du ansette profesjonelle designere for å skape utstillingsboden. Her er noen designere, for å komme i gang:
Eksempler på utstillingsboder
Hvis du leter etter rent visuell inspirasjon for å designe utstillingsboden din, er dette noen gode steder å starte:
Disse bør gi deg mange eksempler for utstillingsboder og gi nye ideer til din egen bod.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Konklusjon
Det er mange måter du kan skille deg ut på utstillinger og varemesser. Men uansett hvor kult et design er, eller hvor fantastisk teknologien din er, er det ingenting som slår menneskelig interaksjon.
Pass på at de ansatte er energiske, åpne og engasjerende. Et personlig preg vil gå langt for å få folk til å huske deg, din bedrift og hva du tilbyr.
Lykke til på neste varemesse eller utstilling!
Legg igjen en kommentar