Markedsføring av eventer via e-post

Med konstant forbedring av mulighetene for merkevare-fans-interaksjon på sosiale medier og eksplosiv vekst i bruk av nye plattformer som f.eks. Slack , kan det virke som om e-postens dager kanskje er talte. Men enn så lenge er e-post definitivt ikke et dødt medie, og, tro det eller ei, så når e-post faktisk ut til 3 ganger så mange som Twitter og Facebook kombinert .

Jevnlige nyhetsbrev er en strålende måte å holde følgere oppdatert på dine nyeste eventer. E-post kan også være en god kanal for å sende ekslusivt innhold til dine mest dedikerte dans. For eksempel ved å gi dem earlybird-tilbud, rabatter eller snikkikk på programmet før det offentliggjøres.


Kom igang

Er du i oppstartsfasen? Undersøk strategier for å få flere til å abonnere på nyhetsbrev. Å begynne helt fra bunnen kan være skremmende, men arbeidet du legger inn i starten kan gi store belønninger senere. Det handler om å bygge opp relasjoner til følgere og gi dem goder for å tilmelde seg nyhetsbrevet.

Første stopp burde være det publikummet du allerede har. Få eksisterende fans til å melde seg på via meldinger eller promoterte innlegg på profilene dine på sosiale medier. Integrer brukervennlige påmeldingsskjemaer på nettsiden eller bloggen din , og gi besøkende en sjanse til å holde seg oppdatert.

Husk på å sende en e-post til alle besøkende i etterkant av et event, hvor du takker for at de kom og spør om de vil melde seg på nyhetsbrevet for å få info om kommende eventer. Du vil bli overrasket over hvor mange som melder seg på etter et vennlig dytt i riktig retning.

Det finnes masse god forskning om markedsføring via e-post, så sørg for å lese deg opp på de beste strategiene . Husk også for all del å lese deg opp på reglementet som gjelder i ditt land for markedsføring via e-post, så du alltid følger spillereglene.

Når det gjelder verktøy for å holde styr på markedsføringen din, så vil vi anbefale Mailchimp , både for de i oppstartsfasen og for de som har 10 000 abonnenter. Vi anbefaler denne tjenesten fordi den er enkel å bruke og har verktøy for å lage og holde styr på lister, i tillegg til at den er gratis.

Proft råd

Konkurransen om oppmerksomhet er stor i de fleste innbokser, så imponer følgerne dine med godt design og interessante oppdateringer for å holde dem engasjert. Sjekk ut denne listen med over 60 gode nyhetsbrev , eller tilmed deg Billettos nyhetsbrev for å se hvordan vi gjør det!


Learn More

Contact Billetto Support

Trenger du hjelp?

Teamet vårt er her for å hjelpe deg! Sjekk også ut ofte stilte spørsmål fra arrangører, for å se om du kan finne svar på noen av dine spørsmål.