Framsia Meetup: Best mulig for flest mulig på nett
Framsia Meetup: Best mulig for flest mulig på nett
Sted
Dato
Beskrivelse
18:00
Best mulig for flest mulig på nett
Universell utforming er mer enn bare å dekke kravene i WCAG. Hva betyr det i praksis for meg som funksjonshemmet? For deg som utvikler? For folk flest? For nettløsningene våre? Påvirker det utviklingsprosessen deres?
by Siv Tunold, Kvalitetsentusiast at Knowit
Siv har 25 års arbeidserfaring som utvikler og forvaltningsansvarlig både av interne IT-løsninger og WEB baserte systemer. Hun har bred bakgrunn fra flere bransjer med oppgaver innen IT: koordinering, test, utvikling av applikasjoner, samt daglig drift. Hun har stor fokus på kvalitet og effektivitet i leveransene. I senere tid har universell utforming og hvordan universelle systemløsninger best kan kvalitetssikres vært hennes hovedfokusområde.
19:00
Accessibility in Material Design
by Maxim Salnikov, UI Engineer at ForgeRock, Google Developer Expert in Angular
Material design is a visual language created in 2014 by the design team at Google to help developers create web- and mobile apps that are accessible, practical and usable. In my lightning talk we'll go through main ideas highlighted in this framework for keeping our apps accessible. As a practical example, finally we'll dive into technical details on how one of main aspects of accessibility (ARIA) is supported "by architecture" by one of Material Design's UI implementations - Angular Material.
About Framsia
Framsia is the biggest Norwegian user group for technical frontend. If you are interested in development based on open web standards like JavaScript, CSS, HTML, SVG and similar technologies related to browsers, then this is the group for you! Framsia holds regular meetups with both Norwegian and international speakers, with a strong focus on both academic quality and social cosiness.
Arrangør
Lokale
MESH, Tordenskiolds gate 3, 0160 Oslo
Hjelp - FAQ
-
Jeg har ikke mottatt billetten min på e-post. Hva gjør jeg?
Først bør du sjekke reklame og søppelpost på din e-post. Billettene dine ble sendt som et vedlegg og kan ha blitt sortert som reklame hos noen e-posttjenester. Du kan også finne billettene dine på Billetto-kontoen din, som du har tilgang til i nettleseren eller i Billettos app. Les mer her dersom du trenger hjelp.
-
Jeg vil kansellere billetten min og få refusjon. Hva gjør jeg?
Det er eventarrangøren som kan godkjenne refusjoner, og du bør ta kontakt med eventarrangøren for å diskutere hvilke alternativer som er tilgjengelig for deg. Du kommer i kontakt med arrangøren ved å svare på e-posten med ordrebekreftelsen eller ved å bruke skjemaet "Kontakt arrangøren" på arrangørens profil. Les mer her dersom du trenger hjelp.
-
Jeg har registrert meg på en venteliste. Hva skjer nå?
Hvis flere billetter bli tilgjengelig, får du beskjed (på e-post) sammen med andre som også har registrert seg på listen. Her følger vi prinsippet "førstemann til mølla". For mer informasjon, klikk her.
-
Hvor finner jeg lenkene til netteventer?
Sjekk siden eller e-posten med ordrebekreftelsen din. Vanligvis har arrangøren av eventet inkludert informasjon i ordrebekreftelsen, som sendes på e-post, eller så sender de gjerne en oppfølging på e-post med lenke til netteventet. Det kan også være lurt å lese eventets beskrivelse på Billetto, hvor eventets arrangør beskriver hvordan du deltar på netteventet. For mer informasjon, klikk her.
-
Hva er avbestillingsbeskyttelse, og hvorfor trenger jeg det?
Med avbestillingsbeskyttelse har du rett til å kreve refusjon dersom det skulle oppstå uforventede eller uunngåelige omstendinger som kan komme i veien for din deltakelse på et event. For mer informasjon, klikk her.
Framsia Meetup: Best mulig for flest mulig på nett
Fra Gratis
Er du en arrangør?
Maksimer suksessen for ditt event med Billetto - billettplattformen som hjelper deg med å selge flere billetter, markedsføre, og spare tid.