Hvis du lurer på hvordan du kan streame en hendelse live på Twitter Live, har du kommet til riktig sted. Vi har satt sammen en rask guide for å få deg i gang.
Denne artikkelen vil veilede deg gjennom…
- Å forberede din livestream på Twitter Live
- Hvor du kan gjøre en test stream før den ordentlige
- Hva du bør inkludere i din Twitter livestream
- Hvilke emneknagger du bør bruke
- Hvordan du kan kommunisere med seerne dine
- Hvordan du lagrer din livestream video
- Hvor du kan få innsikt i tallene fra livestreamingen
- Hvordan du markedsfører en livestream
Donald Trump vil bli grønn av misunnelse når du mestrer disse Twitter-ferdighetene. Tøy ut tomlene og gjør deg klar.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Sørg for at lokalet har WiFi
Ingen Internett-tilkobling, ingen livestream. Derfor er det første skrittet å sørge for at eventet ditt har utmerket WiFi.
Hvis du planlegger streaming til andre plattformer i tillegg til Twitter, trenger du en perfekt tilkobling.
Du bør også sørge for at telefonen eller nettbrettet du skal bruke fungerer som den skal. Hvis du bruker et videokamera og mikrofoner, må de også testes på forhånd.
2. Annonser livestreamen din
Det er en god idé å annonsere din kommende livestream. På den måten øker du antall personer som faktisk ser på den.
Bruk e-postlisten din samen med dine sosiale mediekanaler til å kunngjøre livestreamen. Men ikke gjør det for tidlig hvis du fortsatt trenger å selge billetter til selve eventet.
3. Sett opp en test stream på Periscope (valgfritt)
Twitter Live er egentlig bare en forlengelse av Periscope-appen. Det var i utgangspunktet en livestreaming plattform som Twitter kjøpte opp for noen år siden.
Din Twitter Live-stream vil også automatisk være tilgjengelig på Periscope. Siden du ikke kan utføre en test stream på Twitter Live, bør du først gjøre det på Periscope.
4. Trykk på “Hva skjer?”
Åpne Twitter-appen og start en ny tweet ved å trykke på «Hva skjer?». Du vil bli presentert med en ny skjerm hvor du kan komponere en tweet.
Trykk på bildeikonet nederst i venstre hjørne av den nye skjermen. Hvis du ikke har gitt Twitter tilgang til bildene dine før, må du godkjenne det nå.
5. Trykk på Live-knappen
Du får se en ny skjerm når du har trykket på bildeikonet. Det er et par knapper og deretter en oversikt over bildene og videoene på enheten din.
Trykk på Live-knappen for å starte livestreamen. Hvis du ikke har gitt Twitter tilgang til kameraet og mikrofonen din, må du igjen autorisere det.
Det er ikke mulig å velge kameraet som vender mot annsiktet, så du må bruke det bakovervendte. Uansett, så handler det jo ikke om deg, det handler om eventet ditt.
6. Skriv en tweet
Du er klar til å gå live! Men før du klikker på den store røde knappen, bør du skrive noe om livestreamen.
Inkluder detaljer for eventet og fortell folk hvorfor de burde følge med. Behandle tweeten som et flygeblad som selger livestreamen på Twitter.
7. Inkluder noen emneknagger
Twitter er plattformen som gjorde emneknagger, eller hashtags, så kjent at ingen vet hva et nummerrtegn er lenger. Med andre ord, må du bruke emneknagger.
Du bør definitivt lage din egen event emneknagg og få alle involvert til å bruke den. Men du bør også inkludere andre som er relevante (dvs. #livemusic hvis eventet ditt er en konsert).
8. Gå live!
Ok, du er nå klar til å gå live … på ekte denne gangen. Trykk på den store, røde Go Live-knappen, og du er i gang med direktesending.
Ingen kan stoppe deg nå. Og alle kan se deg. Hvis du har gjort alt riktig, bør du begynne å se noen kommentarer fra seerne.
9. Kommuniser med «Twitterati»
Nå som du har fanget oppmerksomheten til Twitterati, må du engasjere deg og kommunisere med dem. Tross alt er de grunnen til at du har en livestream i utgangspunktet.
Det er sannsynlig at du vil ha mange andre ting å gjøre under eventet. Det er derfor du trenger en dedikert person til å svare på alle kommentarene du får.
10. Avslutt livestreamen
Når eventet er over, er det på tide å avslutte livestreamen. Husk å gi sendingen en ordentlig avslutning, takk folk som så på og som kommenterte.
Du bør også inkludere oppmuntring til handling når du avslutter. Fortell folk hva de kan gjøre nå, som å abonnere på nyhetsbrev eller besøke nettstedet ditt.
11. Lagre livestreamen (valgfritt)
Når du avslutter livestreamen, vil du se en ny skjerm. Du kan se gjennom livestreamen og få tilgang til innsikt.
Før vi gjør det, trykk på de tre prikkene nederst i høyre hjørne av skjermen. Du får muligheten om å «Lagre til kamerarullen».
Grunnen til at du bør lagre videoen er at du kan bruke den til å promotere fremtidige events. Bruk gjerne videoen på nytt som kortere klipp, stillbilder eller til og med GIF-filer.
12. Se på Twitter-innsikt
Trykk på Innsikt-knappen for å se all statistikken for din livestream. Du vil kunne se antall live seere og seere som så på videoen på et senere tidspunkt.
Du ser også hvor lenge folk så på, hvor lenge livestreamen varte, og hvor mange kommentarer du fikk.
Disse dataene er verdifulle og bør brukes for det de er verdt. Hvis du noen gang bruker betalte Twitter-annonser (se #14), så bruk innsiktene for å finne din målgruppe.
13. Fest tweeten til profilen din (valgfritt)
Når livestreamen er over, vil du se den på din Twitter-feed som en tweet med en Periscope-lenke. Du kan feste denne til toppen av feeden din, slik at det er det første folk ser.
14. Markedsfør livestreamen med Twitter-annonser (valgfritt)
Du bør vurdere å bruke Twitter-annonser for å markedsføre livestreamen din. Bruk innsiktene fra livestreamen (#12) for å rette annonsen mot folk som mest sannsynlig vil engasjere seg.
Siden det er en representasjon av eventet, kan du få nye mennesker interessert i å delta i fremtidige gjentagelser.
BONUS: Twitter Media Studio
Twitter Media Studio følger i YouTubes fotspor. Det er her du kan bli veldig kreativ med innholdet ditt på Twitter.
Twitter Media Studio har en rekke kule funksjoner som definitivt vil kunne forbedre din livestream. Du kan for eksempel inkludere en link til nettstedet ditt som metadata.
Hvis du har en mer omfattende bedrift, kan du også legge til team-medlemmer i Twitter Live Studio. Gå tilbake til #9 for å se hvem du bør gi tilgang til.
Til slutt, vil vi også fortelle deg at du kan også tjene penger på innholdet ditt på Twitter via Media Studio. Ganske kult eller? Tjen penger fra annonser på Twitter i tillegg til eventets billettsalg.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Stream i vei!
Du vet nå alt du trenger for å starte en livestream på Twitter. Forhåpentligvis har du også fått noen få tips som vil hjelpe streamen med å skille seg ut fra mengden.
Glad tweeting!
Legg igjen en kommentar