Enhver eventarrangør bør vite hvordan man setter opp eventregistrering. Siden leserne våre kommer fra alle nivåer av eventplanlegging, har vi laget denne guiden for de uinnvidde.
Les videre for å lære …
- Hva programvare for eventregistrering er
- Hvorfor du trenger det
- Hvordan du setter opp eventregistrering i 10 trinn
- Tips for å øke antall registreringer
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Hva er programvare for online eventregistrering?
Mange eventarrangører har ikke tid, kompetanse eller ressurser til å sette opp fullverdige nettsider for eventene sine. Det fører til utfordringer når det gjelder eventregistrering.
Heldigvis er det en rekke nettsteder (som Billetto) som tilbyr en løsning på dette problemet. På nettsteder for eventregistrering kan du opprette en destinasjonsside for et event, registrere deltagere, selge billetter og samle inn verdifull data.
De beste registreringssidene integreres også med ulike sosiale medieplattformer, som Facebook. Mange av dem gir brukere en app for å administrere bookinger for events.
Hva er fordelene med å bruke nettsteder for online eventregistrering?
Det kan være både tidkrevende og dyrt å bygge et omfattende, godt designet eventnettsted som tilbyr samme funksjonalitet som gratis programvare for eventregistrering.
Her er bare noen av de mange funksjonene du kan forvente deg fra nettsteder for eventregistrering:
- Lag offentlige og private events
- Sett opp en destinasjonsside med informasjon om eventet
- Opprette ventelister for store events
- Integrering med sosiale medieplattformer som Facebook
- Legg til en widget for eventregistrering på nettsiden din (f.eks. WordPress)
- Lag flere billetttyper, for eksempel biletter for forhåndsbestilling
- Tilby digitale, utskrevne og mobile billetter
- Bruke betalingsmetoder som kredittkort og bankoverføring
- Send e-postmeldinger om ordrebekreftelse
- Selg billetter i døren med appen
- Skann billetter og sjekk inn gjestene med appen
- Få salgsdata og publikumsinnsikt
… og mye, mye mer. Forsikre deg om at du sjekker ut alle funksjonene i de forskjellige appene for eventregistrering før du bestemmer deg for en.
Slik konfigurerer du online eventregistrering i 10 trinn
Nå som du vet hvilke alternativer du har for online eventregistrering, la oss undersøke hvordan du setter det opp for å selge billetter til eventet ditt. Vi har satt sammen en ti-trinns plan.
1. Identifiser målgruppen din
Det er viktig å tenke på publikummet ditt før du velger hvordan du skal håndtere eventregistrering. Hvis de bruker Facebook, for eksempel, trenger du en app for eventregistrering som kan integreres med den spesifikke platformen.
Tips: Les guiden vår om hvordan du identifiserer målgruppen din før du går videre til trinn to.
2. Sammenlign programvare for online eventregistrering
Når du vet hvem du målretter deg mot og hvilke funksjoner du trenger, kan du velge et billettsted. Forsikre deg om at du ser på andre relevante faktorer, som gebyrstruktur og deres omdømme på nettet.
Tips: Vi har allerede samlet de beste nettstedene for eventregistrering.
3. Opprett en konto
Fant du den riktige appen for deg? Bra. Nå trenger du bare å opprette en konto. De fleste nettsteder vil tilby gratis eventregistrering samt betalte alternativer.
Tips: Vil du teste det ut? Gå over til påmeldingssiden vår og lag en gratis konto med Billetto.
4. Opprett en eventside
Opprett en destinasjonsside for eventet ditt og inkluder så mye informasjon om eventet som mulig. Bruk siden til å selge billetter til eventene dine og gi en oppfordring til handling for å maksimere billettsalget.
Tips: Les guiden vår om hvordan du skriver eventkopi for å se eksempler på eksisterende eventsider.
5. Lag billettene dine
Når du har skrevet dødsbra kopi for eventet, kan du lage billettene. Du kan ha gratisbilletter, betalte billetter, kuponger, rabatterte billetter for forhåndsbestilling, salg i siste øyeblikk og mer — avhengig av behovene dine.
Tips: Lær hvordan du priser billetter til eventet ditt for å få maksimal avkastning.
6. Sett opp betalingsmetoder
Ikke alle deltagerne dine vil bruke de samme betalingsmetodene. Sørg for at appen din godtar bankoverføringer, kortbetalinger og nettsteder som PayPal. (Ikke glem å registrere dine egne opplysninger slik at du kan få betalt!)
Tips: Se alternativene dine i vår guide for hvordan du aksepterer online betalinger for events.
7. Registrer deltagere
Nå som alt er satt opp og konfigurert, kan du sende de som abonnerer på e-postlisten til eventsiden din. Du har en e-postliste, ikke sant? Hvis ikke, er dette et flott tidspunkt å begynne å samle e-postadresser.
Tips: Hvis du nettopp har begynt, har vi skrevet en guide for hvordan du bygger opp en e-postliste.
8. Markedsfør eventet ditt
Det er på tide å markedsføre eventet ditt … og guri, her har du mange alternativer. Du kan dele ut flygeblader på gaten, sette opp PPC-annonser på sosiale medier, kjøre konkurranser og mye mer.
Her er 10 måter å markedsføre eventet ditt på (klikk på lenken for å lese den tilhørende guiden):
9. Samle inn data og optimaliser
Når eventregistreringene begynner å strømme inn, får du et vell av data du kan bruke til å segmentere publikum, optimalisere eventet og selge enda flere billetter.
Tips: Lær hvordan du kan segmentere målgruppen og retarget dem på nytt med annonser.
10. Bygg merkevaren din og skap bevissthet
Når eventet er godt i gang, er det på tide å se fremover. Hvordan blir ditt neste event? Hvordan kan du gjøre det større og bedre enn dette? Hvordan kan du nå flere mennesker neste gang?
Tips: Sjekk ut vår guide for hvordan du kan øke merkevarekjennskapen for å bygge ditt omdømme.
Hvordan øke eventregistreringer
Det er vel og bra å bare konfigurere og sette opp online eventregistrering, men hvordan får du folk til å faktisk registrere seg? Her er noen siste tanker om hvordan du kan øke antallet eventregistreringer, slik at du selger ut eventet.
Legg ut og promoter innhold
Når det gjelder å øke eventregistreringer, er Facebook en av de beste plattformene for markedsføring. Markedsfør bilder, videoer, omtale i media, konkurranser og mer til publikummet ditt.
Tips: Les om hvordan du kan bruke Facebook til å retargete deltagere som fremdeles er usikre.
Ta kontakt med publikum
Eventet begynner egentlig lenge før den offisielle datoen. Engasjer publikum fra første øyeblikk de hører om eventet ditt ved å stille spørsmål og å invitere dem til å delta.
Tips: Lær hvordan du kan øke publikumsengasjement før, under og etter eventet.
Følge opp etter arrangementet
Eventet er ikke over når dørene stenges. Ihvertfall ikke for deg. Nå er det på tide å følge opp, be om tilbakemelding og se hvordan du kan forbedre neste event for å selge flere billetter.
Tips: Bruk et av de mange gratis verktøyene for spørreundersøkelser etter events for å få innsikt fra publikum.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
På tide å registrere seg
Du har nå en solid idé om hvordan du konfigurerer og setter opp eventregistrering. På tide å sette det i verk. Hvis du har noen tips vi har gått glipp av, kan du gjerne dele dem i kommentarene nedenfor.
Legg igjen en kommentar