Du har oppdaget hvor mye sponsorer av events kan gjøre for bunnlinjen. Nå trenger du bare noen ideer til eventsponsing du kan selge til de interesserte.
I denne guiden vil vi dekke tretten utmerkede ideer du kan bruke som en del av sponsorpakker eller frittstående sponsing.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Gratis Wi-Fi
En WiFi-tilkobling er et absolutt must på de fleste events. Ikke bare vil det gi deg mulighet til å livestreame eventet ditt, men gjestene dine kan også bruke det til å dele historiene sine på sosiale medier.
Men WiFi er også en fin mulighet til å få en sponsor interessert i ditt event. La de annonsere merkevaren sin med en velkomstside når gjestene kobler seg til WiFi-en.
Tips: Finn ut mer om fordelene med sponset WiFi på events.
2. Ladestasjoner
Et annet must på ethvert event er et sted for gjester å lade telefoner og nettbrett. Du kan ikke stole på at folk tar med seg egne strømbanker, så pass på at du har satt opp en ladestasjon.
Ladestasjonen trenger ikke å spise opp eventbudsjettet ditt. La et selskap sponse det, og la de dekke stasjonen med sitt merke, slik at gjestene vet hvem som sørget for ekstra juice.
Tips: Sjekk ut dette blogginnlegget for å se hvordan sponsede ladestasjoner ser ut i praksis.
3. Swagbags
Swagbags har vært et fast innslag på konferanser og messer siden… vel, siden messenes morgen. Selv om det kan virke som et uoriginalt og litt datert konsept, gjør det fortsatt underverker: swagbags er fremdeles er en av de mest populære ideene til eventsponsing.
Goodiebags er ypperlige for å involvere flere sponsorer samtidig. Én sponsor kan gi en notisblokk eller «nøkkelsnor» med deres merke, og en annen sponsor kan stå for selve bagen.
Tips: Ta en titt på disse eksemplene på swagbags for inspirasjon.
4. Bannerannonser på nettstedet (eller forsidebilde annonser for sosiale medier)
En veldig enkel, men utrolig effektiv måte å markedsføre sponsorene dine på, er å vise dem på nettstedet ditt med en bannerannonse.
Alternativt kan du tilby sponsorer en plass på forsidebilde til eventets Facebook-side eller Twitter-profil.
Tips: For å gjøre ting enda enklere, kan du henvise sponsorene dine til Canva, der de enkelt kan lage et forsidebilde.
5. Livestreaming
Vi har skrevet mye om livestreaming av events på denne bloggen. Det er en flott mulighet til å øke størrelsen på publikummet du når og å produsere mye bra markedsføringsmateriell samtidig.
Men visste du at du ikke trenger å streame eventet selv? Hvorfor ikke overlate det til en sponsor og få dem til å snakke direkte med seerne dine?
Tips: Sjekk ut disse ideene for å tilby verdi til sponsorer med livestreaming av events.
6. Catering
Stort sett alle elementer i ditt event kan sponses. Det inkluderer mat også. Sponsorene for ditt event kan dekke catering for eventet og sette sitt merke på menyene.
Tips: Du kan hjelpe sponsorene dine ved å foreslå noen gode cateringfirmaer for dem.
7. Interaktive vegger
Hvis du er teknisk erfaren, hvorfor ikke krydre eventet ditt med en interaktiv vegg? De kan brukes til enkle bilder, eller du kan integrere spill og konkurranser i dem.
Interaktive vegger vekker garantert folks oppmerksomhet, og de er en flott måte å sikre at sponsorens merke blir sett vidt og bredt. Når det gjelder ideer til eventsponsing, er det få som er like merkbare som en hel vegg.
Tips: Se på disse ideene til interaktive vegger for å finne litt inspirasjon til dine egne.
8. Fotoboder
Fotoboder blir aldri gamle. De blir bare mer avanserte. Før i tiden kunne du bare ta dumme bilder av deg og vennene dine, stappet sammen som sild i tønne.
I dag finnes det mange alternativer for å forbedre gjestenes opplevelse. Moderne fotobokser kan legge til filtre, hashtags og ja, sponsor merking.
Tips: Denne artikkelen ser på hvordan sponsing av fotoboder fungerer i praksis.
9. Vinylomslag
Vinylomslag kan gjøre ethvert objekt til en reklameplakat for en sponsors merkevare. Du kan dekke gulvet, bilen din, trappene, heisen, inngangspartiet … men ikke gå over stokk og stein.
Tilby sponsorer muligheten til å lage et visuelt tiltalende vinylomslag som du kan plassere et sted med mye fottrafikk. Bare sørg for at det samsvarer med det generelle merket ditt.
Tips: Undersøk noen trykkerier som spesialiserer seg på vinylomslag for å se hva alternativene dine er.
10. Uniformer
Under noen events kan det hende at de ansatte har på seg merkede uniformer. Disse gjør det enkelt for gjestene å identifisere medlemmer av eventteamet.
Men ditt eventmerke er ikke den eneste logoen du kan få plass til på en T-skjorte eller uniform. Del litt av plassen med sponsorene dine. (Bare sørg for at teamet ditt ikke ser ut som formel 1-førere.)
Tips: Se etter klesbedrifter som kan sponse deg med å designe merkede uniformer for de ansatte.
11. Signaturdrinker
Hvis eventet ditt er av det glamorøse slaget, bør du absolutt vurdere å legge til signaturdrinker i miksen. Gjett hvor vi skal med dette?
Sponsede velkomstdrinker eller cocktailer etter middagen kan være en fin måte for sponsorene dine å trekke oppmerksomhet til merket sitt på uten å fremstå som ufyselige.
Tips: Hvis du ikke er sikker på hva slags drink som passer i miksen, kan du sjekke ut disse cocktailoppskriftene.
12. Pauserom
Hvis du arrangerer en forretningskonferanse eller messe, kan eventet dra nytte av et pauserom. Det vil tillate gjestene dine å orientere seg, slappe av og delta i småprat.
Det er også en fin mulighet for sponsorer å sette inn merkevaren sin på en ikke-påtrengende måte. De kan sponse hele området eller bare deler av det.
Tips: Les om hvordan du kan lage et fint pauserom for ditt event.
13. Offisiell sponsing
Mange events har en offisiell sponsor, som vil bli nevnt hver gang eventet blir promotert. Offisielle sponsorer bør derfor være til stede på all materiell som brukes til markedsføring.
På grunn av arbeidet som er involvert, bør du sørge for at dette er din premium sponsorpakke og ta betalt for den deretter.
Tips: Se på disse sponsorpakkene for events for å se hva du kan tilby din offisielle sponsor.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Er du klar for å kontakte eventuelle sponsorer?
Nå som du har mange ideer å jobbe med, er det på tide å ta frem telefonen og ringe noen potensielle sponsorer.
Hvis du ikke er sikker på hvordan du skal gjøre det, kan du gå over til guiden vår om hvordan du kan henvende deg til sponsorer og fortelle dem alt om dine mange ideer til eventsponsing.
Legg igjen en kommentar