Sosiale medier har blitt en nødvendighet hvis du vil lykkes med å markedsføre et arrangement. Din markedsføringsstrategi på sosiale medier kan inkludere en av de beste plattformene til.
Ideelt sett bør du være på alle følgende:
- YouTube
Denne artikkelen vil fokusere seg på Twitter. Mer spesifikt, det sponsede innholdet på plattformen.
Les videre for å lære om:
- Hva du kan gjøre med Twitter Ads
- Hvordan legge inn et arrangement på Twitter
- De forskjellige typer sponset innhold
- Twitter markedsføringskostnader
- Hvordan komme i gang med å markedsføre arrangementet på Twitter
Klar til å sende tweets? La oss starte.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Hva kan du gjøre med Twitter Ads?
Twitter Ads og sponset innhold kan hjelpe deg med å spre bevisstheten om arrangementet ditt.
Beregningene er delt inn i følgende kategorier:
- Bevissthet: Du kan markedsføre individuelle tweets slik at de blir sett på mer.
- Engasjementer: Fremme tweets for å øke antall liker, svar og retweets.
- Etterfølgere: Fremme hele kontoen din for å få flere etterfølgere.
- Nettstedsklikk: Styr folk til nettstedet ditt for å øke trafikken.
- Appinstalleringer: Hvis arrangementet ditt har en app, kan du også få flere personer til å laste den ned.
- App-re-engasjementer: Re-målrett brukere av din arrangementapp for å gjøre dem åpne den igjen.
- Videovisninger: Hvis du har en kampanjevideo for arrangementet, kan du markedsføre den.
- In-stream video-annonser: Du kan markedsføre en kort videoannonse som vises før andre videoer.
Du kan også skape en kombinasjon av alle disse hvis du ikke er sikker på hva som fungerer best for deg.
De forskjellige typer sponset innhold på Twitter
Twitter tilbyr deg flere forskjellige alternativer for å markedsføre innholdet av arrangementet. Tre av dem er veldig lik andre plattformer på sosiale medier som Facebook og Instagram.
Du kan velge å markedsføre individuelle deler av innholdet, eller du kan fremme hele kontoen din. Du har også muligheten til å gjøre dine promoterte innlegg usynlige for dine nåværende etterfølgere.
La oss ta en titt på hva du kan gjøre på Twitter.
1. Hurtigkampanje
Den første og mest direkte type sponset innhold på Twitter er Hurtigkampanje -alternativ. Det er lik som fremme et innlegg på Facebook.
Hvis du har sendt noe tweets som hadde en særlig høy grad av engasjement, bør du bruke Hurtigkampanje. Siden den allerede er populær, vil det gjøre enda bedre med litt penger bak den.
2. Kun fremhevet tweet
Den andre typen sponset tweet er “kun fremhevet”. Det betyr at det ikke vil vises som en naturlig tweet på din kontos startside. I stedet blir det bare sett av publikum du målretter mot.
Dette alternativet er best hvis du prøver å nå nye målgrupper som ikke følger deg ennå. På den måten finner de ut om deg, blir etterfølgerne dine (forhåpentligvis), og registrer seg for arrangementet.
3. Sponsede kontoer
Hvis du ikke er sikker på hvilke spesielle tweets du vil fremme, kan du velge å markedsføre hele kontoen din. Dette alternativet fungerer helt forskjellig fra de to andre.
I stedet for å fremme en tweet, vises du i foreslåtte kontoer. Når folk ser på andre kontoer, vises du pš toppen eller til høyre på skjermen deres.
4. Fremhevede trender
Det fjerde alternativet er å fremme en hel trend. “Trender” er et annet ord for hashtags, som kan vises på venstre side av startskjermbildet.
Det kan være spesielt nyttig hvis du har en dedikert hashtag for ditt arrangement. «Trenden» vil dukke opp under forslag når folk surfer relaterte hashtags.
Vær oppmerksom på at dette er en svært kraftig metode for å fremme arrangementet ditt … og også veldig dyrt. Hvis du jobber med et mindre budsjett, er fremhevede trender kanskje ikke det beste alternativet.
https://www.youtube.com/watch?v=OySu5aliYQc
Hvordan komme i gang
Hvis du har allerede brukt Facebook eller Instagram-annonser, vil du gjenkjenne de fleste elementene. Ellers er det ikke et veldig komplekst system å bli kjent med.
Du må definere et mål og et publikum, legge inn et bud, og lage selve innholdet.
1. Definere målet
Det første trinnet er å definere målet for annonsene dine. Velg en eller flere fra de fem kategoriene som er beskrevet ovenfor: bevissthet, engasjementer, etterfølgere, nettstedstrafikk eller appinstallasjoner.
2. Definere publikumet
Deretter velger du typen publikum du vil målrette. Du kan velge det basert på deres beliggenhet, hvem de følger, eller hva deres interesser er.
3. Legge inn bud
Twitter-annonser er basert på et budsystem som ligner på Google Adwords. Du kan velge å angi et bestemt beløp du vil by på. Eller du kan aktivere automatisk budgivning basert på budsjett og mål.
4. Lage et budsjett
Du kan bruke så lite eller så mye du vil. Det er ikke noe minimum. En god tommelfingerregel er å starte med $30 per dag, som vil spre budsjettet pent over en 24-timers periode.
5. Skrive dine tweets
Det er på tide å velge hva du vil markedsføre. Twitter anbefaler at du velger 4-5 forskjellige tweets. Du bør inkludere en oppfordring til handling for å få mest mulig ut av det fremhevede innholdet.
6. Inkluder et kort
Alternativt kan du bruke et kort for arrangementets nettside eller app. Kort er som bilder, men med en innebygd link i dem. De kan være spesielt nyttige for å fremme et arrangement.
Testing, testing
Som med alt annet som er nytt, må du eksperimentere med sponset innhold på Twitter. Det kan ta litt tid å finne den magiske sausen som får arrangementet ditt lagt merke til.
Husk at det er mange faktorer som bestemmer suksessen til dine sponsede tweets og innhold. Hvis du ikke har mye flaks i begynnelsen, kan du prøve å finjustere det litt.
- Målrett en annen gruppe
- Skriv en mer engasjerende kopi
- Bruk mer overbevisende bilder
- Bytt til video i stedet for bilder
En god ide er å gjøre noen A/B-testing. Publiser to forskjellige annonser samtidig, og se hvilken som fungerer best. Du kan for eksempel beholde den samme kopien, men bruke forskjellige bilder.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Klar til å komme i gang?
Vi har dekket det grunnleggende om markedsføring av arrangementer på Twitter, så nå avhenger det av deg å gjøre det hele.
Hvis du trenger mer informasjon, så gå over til Twitter der de har en omfattende guide.
Godt tweeting!
Legg igjen en kommentar