Puh! Du har jobbet bakenden av deg for å gjøre dette private eventet det beste du kunne. Nå er det på tide å sette beina høyt og …
Nei, det er en siste ting å gjøre. Det er faktisk syv ting til å gjøre.
Les videre for å finne ut…
-
- Hvorfor du bør takke alle som kom
- Hvordan du finner ut om eventet var en suksess
- Hvilke spørsmål du bør stille gjestene dine
- Hvordan du arrangerer oppfølgingsmøter
- Hva skal du se etter i budsjettet
- Hvordan du får mest mulig ut av minnene fra eventet
- Hvordan du forbereder deg for neste private event
Det er det siste steget i reisen, så la oss sette en fot foran den andre.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Takk gjestene dine for at de deltok
Du bør alltid takke gjestene dine for å ha kommet til eventet. Private events har en tendens til å være mindre i skala enn offentlige, noe som gjør det lettere å takke alle som deltok personlig.
Send meldinger til gjestene dine individuelt og kommenter bestemte episoder under eventet. Kanskje du hadde en god prat om noe eller planla å møtes igjen.
Hvis eventet ditt hadde VIP-gjester som for eksempel influensere, er det også en god idé å takke de personlig. De kan kanskje være interessert i å komme til neste event og å hjelpe deg med å markedsføre det.
Ble eventet ditt sponset av noen? Da bør du vise de takknemlighet og dele noen nøkkeltall fra eventet med de.
Hvis du hadde et team som hjalp deg med å arrangere eventet, må du sørge for å fortelle dem hvilken forskjell de utgjorde i arbeidet ditt.
Til slutt bør du takke lokalet som var vert for ditt private event. Hvis de gjorde en innsats for å imøtekomme ditt privatliv på dagen, gi dem noen positive tilbakemeldinger.
2. Se om du har nådd målene for eventet
Hvis ditt private event var en bursdag, et bryllup, eller et årsjubileum, så kan målet bare ha vært for alle å ha det gøy.
Men, dersom ditt private event var mer forretningsmessig, bør du se på hvorvidt du oppnådde det du ønsket med eventet.
Var det for eksempel å lage nye spesifikke forbindelser i bransjen? Diskuterte du en sammenslåelse med en annen bedrift?
Noen av disse målene er ikke basert på eventet alene, men du kan vurdere hvorvidt det private eventet bidro til å legge til rette for dem.
Var de imponert over lokalet, maten og servicen? Var det et godt sted å holde et møte? Eller er det noe du kan gjøre bedre neste gang?
Tips: Les mer om hvordan du følger opp etter et nettverksevent.
3. Få tilbakemelding om hvor bra du gjorde det
Tilbakemelding er avgjørende når det gjelder å forbedre det du gjør. Selv om ditt private event var uformellt, vil det ikke skade å få noen tilbakemeldinger fra deltakerne.
Hvis du var vert for en familiegjenforening, spør alle hvor godt de synes du gjorde det. Kanskje de vil ha nyttige forslag eller til og med melde seg frivillig til å hjelpe med neste samling.
Hvis ditt private event kun var forretningsmessig, bør du fortsatt be deltakerne om en tilbakemelding. Det vil få deg til å fremstå som profesjonell og takknemlig for deres meninger.
Til slutt, kan større private events kreve at du bruker et kvantitativt undersøkelsesverktøy. Se på nettsteder som Google Forms eller Survey Planet for å lage tilpassede tilbakemeldingskjemaer.
Tips: Sjekk ut vår guide om evaluering av events.
4. Forsterk forbindelsene dine
Forhåpentligvis hadde du det gøy mens du var sosial med alle på eventet. Kanskje du har fått noen nye venner, som du gjerne vil se igjen etter eventet.
LinkedIn er et flott sted for forretningsfolk å holde kontakten etter et nettverksevent. Legg de til og send de en melding for å forsterke forbindelsen.
Facebooker det beste stedet å komme i kontakt med familiemedlemmer som du kanskje ikke har snakket med på lenge. Send dem en melding og snakk om fremtidige bryllup, fødselsdager eller gjenforeninger.
Twitterog Instagramer gode plattformer for å holde kontakten med influensere, forelesere eller kjendisgjester du muligens har hatt på ditt private event.
Sosiale medier er gode verktøy, men møter annsikt-til-annsikt er bedre. Se om du kan styrke dine relasjoner ved å planlegge et uformelt møte.
5. Bunnlinjen
Etter eventet bør du sjekke bankkontoen din for å se om det er på tide å få panikk eller ikke. Gikk du over budsjettet? Eller har du fortsatt noen kroner igjen til neste event?
Hvis du har brukt billettsoftware, kan du enkelt se hvor mange billetter du har solgt (eller hvor mange personer som svarte at de ville komme hvis det var et gratis event).
Når du har alles tilbakemeldinger foran deg, er det også lettere å vurdere om pengene du brukte på lokalet, mat, drikke og underholdning var verdt det.
Kan du strekke budsjettet ditt til neste private event? Kanskje sett en bar-regning i stedet for å holde gratis bar hele natten? Eller kanskje du bør fri til selskaper som kan sponse en del av det neste eventet?
Hvis du faktisk hadde noen sponsorer for eventet ditt, bør du dele resultatene med dem. De kan være interessert i å sponse fremtidige events hvis dette viste seg å være vellykket.
6. Forbered folk på ditt neste private event
Forutsatt at eventet var en suksess, bør du forberede alle på at det vil skje igjen … og på at det vil være mye bedre enn forrige gang.
En av måtene du kan få folk til å komme tilbake til dine private events er å tilby dem en rabatt for neste gang de deltar.
En annen måte er ved å gjøre de til influensere. Private events er allerede eksklusive av natur. Men hvis du lar en av dine tidligere gjester ta med en venn neste gang, så gir det dem VIP-status.
Begge tilnærmingene er gode for å gjøre gjestene dine om til talsmenn for dine events. De vil være spesielt nyttige for private events, siden markedsføringen din er litt mer begrenset.
7. Lag innhold av høydepunktene for sosiale medier
Hvis du har skapt gode minner med gjestene dine, har du forhåpentligvis udødeliggjort dem med noen bilder og videoer.
Avhengig av din tilnærming til å markedsføre private events, kan du dele disse på dine sosiale medier. Du kan også bare videresende dem til gjestene individuelt.
Hvis du har mange videoer og bilder, sørg for å gå gjennom dem før du bare dumper alt online eller i en e-post.
Lag en event høydepunkts-film med kun de beste eller mest minneverdige øyeblikkene fra dagen. På den måten presenterer du det private eventet i best mulig lys.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Konklusjon
Organiseringen av et privat event er ofte en læringsrik opplevelse, selv for den mest erfarne eventplanleggeren.
Forhåpentligvis har du lært nye ting under dette eventet, og er litt klokere.
Hvis du trenger å forenkle distribusjon av biletter til neste event, bør du vurdere å bruke et billettsystem. Du kan gjøre eventet både privat og gratis hvis du ikke planlegger å selge billetter.
Takk for at du leste denne artikkelen, og lykke til med ditt neste event!
Legg igjen en kommentar