Velvære events er et voksende fenomen, og de kommer ikke til å falle av radaren med det første. Vurderer du å hoppe på denne store trenden? Her er den gode nyheten: hvem som helst kan holde et velvære event.
Den dårlige? Ikke alle kan gjøre det bra.
Og det er her vår ultimate guide til et vellykket velvære event kommer inn! Denne guiden vil bli delt inn i fire faser:
- Planlegging
- Markedsføring
- Vertskap
- Oppfølging
På slutten av hver seksjon har vi gitt linker til våre mer dyptgående guider om bestemte emner. Få det viktigste her, og følg opp med alle de mindre detaljene i våre fokuserte og nyttige artikler.
La oss dekke hovedtrekkene til et vellykket velvære event!
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Planen
Det er her det hele starter. Lag en blåkopi for velvære eventet ditt ved hjelp av følgende retningslinjer.
Finn din målgrupe
Ikke alle er like begeistret for velvære og alt som følger med. Et vellykket velvære event er bygget rundt den rette demografien. Prøv å finne folk fra noen av disse miljøene eller som har lignende interesser:
- Meditasjon
- Yoga
- Trening og friidrett
- Velvære og å slutte dårlige vaner
- Folk som jobber innen medisin
- Vegetarianere og veganere
Finn et sted
Velvære events kan være ganske forskjellige. Fra yoga festivaler til «grønn-mat» samlinger, er det mye å jobbe med. Så hold tankene dine fokusert når du ser etter et lokale. Vurder noen av disse lokalene:
- Resorts for et avslappende spa-stil event
- Treningssentre for peppy, aktive sammenkomster
- Campingplasser for å legge vekt på det naturlige
Tid og rom logistikk
Du trodde kanskje du kunne unnslippe logistikken!
Når du planlegger velvære eventet ditt, tenk på hvilke aktiviteter du ønsker å inkludere. Vil noen være mer populære enn andre? Hvor mye plass vil enkelte aktiviteter kreve? Populære aktiviteter bør gis et større område, det samme gjelder aktiviteter som er mer fysisk aktive.
Når det gjelder tid, hvordan skal aktivitetene koordineres? Konflikter i tidsplanen kan føre til at en bod en tom mens en annen blir overfylt.
Utstyr og materiale
Hva slags utstyr vil du trenge? For profesjonelt treningsutstyr, vil du ønske å være på utkikk etter et sted som allerede har det. Men for et matbasert event vil du trenge buffetbord. Og ikke glem resirkulerbare eller komposterbare tallerkener og bestikk.
Guide til å planlegge et velvære event
For mer planleggingstips, sjekk ut vår dyptgående guide: «Slik planlegger du et velvære event: en utførbar guide for god og sunn moro«.
2. Markedsføringen
Du vil ha publisitet, vi vet hvordan du får det. La oss få deg frem og i sentrum på velvære-kartet!
En gang til, med følelse
Når du jobber med reklamematerialet ditt, husk dette: velvære er en kategori som fokuserer på følelse.
Med det i tankene, har du to brede toner å velge mellom for annonsene dine.
- Rolig
- Markedsføring med denne følelsen signaliserer mindfulness, avslapning og velvære. Naturskjønne bilder og rolige mennesker er flotte alternativer til bildebruk her.
- Begreper som «forynge» og «frigjøre spenning» lar publikum vite hva de kan forvente seg.
- Aktiv
- For fitness- eller treningevents, vil du motivere publikum. Bilder av aktive, lykkelige mennesker som trener er et solid valg.
- På samme måte er finurlige treningsbegreper din venn. «Cardio» og «gains» og så videre. Det er et helt språk å utforske her.
Hvor skal du markedsføre?
For fysiske annonser, finn noen lokale steder for å fange forbipasserende med flygebladene dine. Plasseringen er viktig. Bowlingbaner vil nok ikke fungere særlig bra. Du vil ønske å finne steder relatert til velvære, for eksempel:
- Fitness- og treningssentre
- Svømmebasseng
- Dans- og yogastudioer
- Samvirkelag og veganske spisesteder
Digital markedsføring
For online markedsføring, sjekk ut populære samfunn på sosiale medier. Spesielt vil du se etter velvære grupper dannet rundt det samme temaet som er fokuset for ditt event.
Hashtags er en praktisk måte å lokalisere publikum på. Vurder noen av disse som en grunnlinje for ditt eget søk:
- #wellness
- #mindfulness
- #lifestyle
Selvfølgelig, kontroller alltid at moderatorer eller administratorer av en gitt gruppe har godkjent kampanjene dine.
Annonser premien(e)
Mye helseutstyr er ærlig talt ganske kult.
Hjelp til å kick-starte gjesteres reise inn i velvære verdenen med kule premier. Disse kan være super grunnleggende, som vannflasker eller øretelefoner. For de store premiene kan du velge høyteknologiske gadgets som Fitbits.
Når du markedsfører ditt velvære event, sørg for at du nevner noen av premiene. Du kan holde andre hemmelig og lokke med hint. Rør opp litt spenning! (Og billettsalg.)
Hei partner
Samarbeide med velvære grupper for et bredt spekter av fordeler. Disse kan omfatte finansiering, gratis annonsering og mer.
Noen ideer for partnerorganisasjoner kan inkludere:
- Røde Kors
- Lokale «grønne» grupper
- Veganske restauranter
- Nærliggende treningssentre
Fordeler kan inkludere blodbanker, demonstrasjoner av treningsutstyr, sunn catering, eller til og med helseundersøkelser.
Billetter!
Et vellykket velvære event trenger å selge billetter. Vurder å ta i bruk en plattform for forhåndssalg av billetter, som Billetto.
Guide til å markedsføre et velvære event
Ta en titt på vår mer dyptgående guide for noen ekstra detaljer som ikke er dekket her: «Slik markedsfører du et velvære event: unngå lavt oppmøte«
3. Vertskap
Og her begynner den virkelige moroa! Å være vert kan være hektisk, men med vår guide på din side, kan du holde et vellykket velvære event helt på egen hånd.
Verktøysett
Med de riktige digitale verktøyene på din side kan et velvære event gå strålende. Billettplatformer på nett er et slikt verktøy, og de er ikke begrenset til forhåndssalg.
Bruk din online billettplattform til å:
- Skriv ut og del gjestelister og eventdetaljer med teamet ditt
- Selg billetter ved døren med kassekontorprogramvare
- Skann billetter for å sjekke inn gjester
Forbered teamet ditt
Uansett hva fokuset for eventet er, skal teamet være klare med svar til gjestenes spørsmål. Et team for en helsekostmesse bør vite alt om karbohydrater, kalorier og proteiner. Et trenings team bør vite forskjellen mellom repetisjoner, sett, utholdenhet og «mass gains».
Få lokalet i orden
Et velvære event kan ha mye utstyr å sette opp. Du vil ønske å møte opp tidlig for å ordne dette. Sport- og spilltilbehør, buffetbord og helseundersøkelses stasjoner er bare noen av de tingene du må få orden på.
Bevissthet og plan B
Kjør en siste sjekk over utstyr og midler før eventet begynner. Maten skal være frisk, fersk og klar til å nytes. For utendørs events bør det være paraplyer og ponchoer for regnvær. Er alt utstyret i orden? Pass på at alt ser rent og innbydende ut, ingenting som kan være i konflikt med velvære-auraen.
Guide til å være vert for et velvære event
For å lære mer, sjekk ut vår dyptgående guide: «Hvordan være vert for et velvære event med sunn suksess«.
4. Oppfølgingen
Når eventet er over, er det fremdeles litt arbeid som skal gjøres. Ikke glem å følge opp med disse viktige «etter eventet» stegene.
Si takk
Enkelt og effektivt. Vis litt takknemlighet: Det er mange mennesker som fortjener det. Du bør takke:
- Lokalet
- Deltagerne dine
- Ditt hardt arbeidende eventteam
- Eventuelle partnerorganisasjoner
Alle disse mottakerne bør kontaktes med takknemlighet. Å gjøre dette er et viktig skritt mot å bygge varige relasjoner i velvære-fellesskapet. Takknemligheter er i seg selv et viktig aspekt av velvære, og de du takker vil legge merke til det!
Tilbakemeldinger
Velvære kan være vanskelig fordi temaet et bredt og tett. Gjestenes tilbakemeldinger kan gi deg informasjon om hvordan du gjør det når det gjelder undervisning. Vurder noen spørsmål i tråd med:
- Lærte du noe viktig eller ny info om velvære?
- Hva var det viktigste velvære-tipset du tok til deg under eventet?
- Har din holdning til velvære endret seg? (Hvis ja, hvordan har den endret seg?)
- Hvilke endringer, i livet eller treningsrutinen, har du blitt inspirert til å gjøre?
Sunn data
Alle events bør ta tid å analysere statistikken etter det er over. Imidlertid, har ikke velvære events noen spesiell info å analysere. Bortsett fra billettsalg og inntekter, vil du kanskje se på ting som treningsmedlemskap kjøpt under eventet.
Eller enda viktigere, resultatene av helseundersøkelser du tilbød. Å komme i kontakt med gjestene etter at eventet er over er uvurderlig for å bygge gode relasjoner. Del resultatene fra eventuelle undersøkelser og la dem få vite at du bryr deg.
Pust inn og oppsummer
Til slutt kommer debriefingen. Dette er et annet skritt alle eventarrangører burde ta seg tid til.
Velvære events er fokusert på bedring av deltagernes liv. Dermed vil du ønske å diskutere gjestenes deltagelse og tilfredshet med eventteamet ditt. Var de energiske og forventningsfulle? Så de ut til å være fornøyd med helseinformasjonen du delte, eller å nyte de grønne matalternativene?
Påminn teamet ditt om at de utgjorde en forskjell. Dette var ikke bare en annen fest. Det handlet om å hjelpe folk.
Guide til oppfølging etter et velvære event
Få på plass alle detaljene av oppfølging ved å kikke på vår guide: «Oppfølging etter ditt velvære event: 5 trinn å meditere på «.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Sjekk dine vitale tegn
Med vår trofaste guide for hånden kan ditt velvære event virkelig komme til live. Pass på å gå over våre mer grundige artikler av hver hendelsesfase, oppført på slutten av hver seksjon ovenfor. Lykke til!
Legg igjen en kommentar