Hvorfor trenger du vite om eventorganisatorers styringsverktøy for sosiale medier?
Sosiale medier kan være en velsignelse og en forbannelse på samme tid. På den ene siden har det aldri vært enklere å fortelle folk om arrangementet du organiserer.
På den annen side kan det være vanskelig å følge med alle sosiale medieplattformene du må være på. Det er nesten som at å være en leder på sosiale medier er en heltidsjobb.
Heldigvis finnes det hjelpsomme sjeler som skaper verktøy for sosiale medier. På den måten trenger du ikke å ansette en ekstra person til å administrere den daglige innleggingen.
Vi har sett på noen av de beste eventverktøyene for sosiale medier. Selv om de fungerer på tvers av flere plattformer, har de ikke alle samme formål.
Vi skal se på…
Klar til å bli sosial? La oss starte!
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Buffer
Buffer får topplassen for enkelhet og fleksibilitet. Brukergrensesnittet er veldig intuitivt og enkelt å forstå.
Det lar deg også koble til noen få kontoer på sosiale medier. Disse inkluderer dine Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, og LinkedIn-profiler.
Når du planlegger et innlegg, kan du la Buffer bestemme når det blir publisert. Appen bruker datamaskinmagi (algoritmer) for å bestemme den optimale tiden.
Fordeler med Buffer
- En nettleserutvidelse som lar deg planlegge innhold med ett klikk.
- Anstendig statistikk for hvor mange engasjementer dine innlegg får.
- Muligheten til å legge til flere gruppemedlemmer for å hjelpe deg med å arbeide på innleggene.
Hvor mye koster det?
- Gratis versjon: Er gratis!
- Pro:$15/måned
- Small Business: $99/måned
- Medium Business: $199/måned
- Large Business: $399/måned
Merk: Priser vises bare i USD.
2. Edgar
Event kommer og går, men noen eventemner er evigvarende. Sjansen er at du vil skrive innhold som fortsatt er relevant etter at arrangementet har allerede skjedd.
Det er ingen grunn til at det skulle gå bortkastet, så det er der Edgar kommer inn. Dette verktøyet republiser ditt eviggrønne innhold på tvers av dine profiler på sosiale medier.
Fordeler med Edgar
- En nettleserutvidelse som lar deg planlegge innhold med ett klikk.
- Angi en utløpsdato for bestemt innhold når det ikke lenger er relevant.
- Organiser innleggene dine i kategorier og planlegg hver kategori for å publisere på bestemte tider.
Hvor mye koster det?
- $49/måned
Merk: Priser vises bare i USD.
3. Hootsuite
Hootsuite er et av de opprinnelige styringsverktøyene for sosiale medier. Det er også et av de mest omfattende i dag.
Det kan gjøre alt Buffer gjør, for eksempel bulkplanlegging av innlegg på tvers av flere sosiale medier. Det har flere funksjoner, men kommer også med en høyere prislapp.
Fordeler med Hootsuite
- Avansert statistikk for å hjelpe deg å forstå hvor godt går det med innleggene dine.
- Overvåk flere feeder på sosiale medier, alt fra ett skjermbilde.
- Svar på kommentarer og meldinger på alle plattformer direkte fra Hootsuite.
Hvor mye koster det?
- Gratis: 30-dagers prøveversjon
- Professional: £25/måned
- Team: £99/måned
- Business: £520/måned
- Enterprise: Ta kontakt for prisestimat
4. Rafflecopter
Organiserer du et arrangement som inkluderer tombola? Det spiller ingen rolle! Du kan nå inkludere en tombola i arrangementet ditt, uavhengig av hva som skjer på dagen.
Rafflecopter kan hjelpe deg med å organisere giveaways og konkurranser på sosiale medier . Folk elsker gratis ting, så det kan være en effektiv form for markedsføring.
Fordeler med Rafflecopter
- Oppfordre folk til å ta bestemte handlinger for å vinne billetter til arrangementet ditt.
- Del dine arrangementskampanjer på sosiale medier med ett klikk.
- Nettstedintegrasjon med en kopi-limkode, slik at du ikke trenger IT-ferdigheter for å aktivere det.
Hvor mye koster det?
- Basic: $13/måned
- Grow: $43/måned
- Premium: $84/måned
Merk: Priser vises bare i USD.
5. SocialOomph
SocialOomph er en annen altmuligplattform når det gjelder planlegging på tvers av flere plattformer på sosiale medier.
En av de viktigste funksjonene er at du kan planlegge i direkte meldinger til dine tilhengere rett fra SocialOomph-dashbordet.
Fordeler med SocialOomph
- Planlegge i direkte meldinger (og godkjenne manuelt hvilke tilhengere å sende melding til).
- Søk automatisk med søkeord for å finne kontoer som er relevante for deg.
Hvor mye koster det?
- Gratis versjon: Er gratis!
- Professional: $17.97/måned (inkluderer 7-dagers gratis prøveversjon)
Merk: Priser vises bare i USD.
6. SocialRank
SocialRank er praktisk hvis du prøver å utnytte influencere på sosiale medier som en del av din eventmarkedsføringsstrategi.
Verktøyet analyserer dine Twitter- og Instagram-følgere for å identifisere potensielle merkevareforesatte. Du kan også sammenligne arrangementets tilhengere med dem på andre hendelser.
Fordeler med SocialRank
- Send direkte meldinger til dine følgere basert på kategorier du lager.
- Analyser følgere av konkurrerende hendelser, slik at du også kan nå deres tilhengere.
- Eksporter alle rapporter i CSV- eller PDF-format, slik at du kan importere dem til andre apper.
Hvor mye koster det?
- Basic: Gratis
- Premium: $49/måned
- Market Intel: Ta kontakt for prisestimat
Merk: Priser vises bare i USD.
7. Socialbakers
Socialbakers er et flott verktøy for den ekstremt konkurransedyktige eventplanlegger. Med denne appen kan du analysere hvor godt det går for deg i forhold til konkurransen din.
Når du vet hvordan tallene dine stables opp i forhold til deres (og hvorfor), kan du revidere markedsføringsstrategien på sosiale medier i samsvar med dette.
Fordeler med Socialbakers
- Analyser ytelsen til sosiale medieinnlegg på tvers av flere plattformer.
- Spor innfødte innsikter (både betalte og organiske) på tvers av alle plattformer.
- Analyser hvor godt går det for konkurransen din og lær hvorfor.
Hvor mye koster det?
- Essential: $200/måned
- Smart: Ta kontakt for prisestimat
- Scale: Ta kontakt for prisestimat
- Integrated 360: Ta kontakt for prisestimat
Merk: Priser vises bare i USD.
8. Zapier
Zapier beskrives best som en GDS-automatiseringsmaskin for sosiale medier. Den lar deg koble flere kontoer på sosiale medier og utføre bestemte handlinger.
Du kan for eksempel automatisere et Facebook-innlegg hver gang du laster opp en YouTube-video. Eller du kan automatisk legge inn din RSS-feed til din LinkedIn-profil.
Fordeler med Zapier
- Automatiser alle handlinger som er tatt fra plattformer på sosiale medier.
- Samarbeide med flere teammedlemmer på plattformen.
- Fungerer også med Hootsuite og andre styringsverktøy for sosiale medier.
Hvor mye koster det?
- Gratis versjon: Er gratis!
- Premium: $20/måned
- Andre planer: Ta kontakt for prisestimat
Merk: Priser vises bare i USD.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Velg og vrak!
Du vil sannsynligvis trenge ett av disse verktøyene hvis du er på mer enn et par plattformer på sosiale medier.
Hvis du ikke er sikker på hvilken du skal velge, bruk først de gratis prøveversjonene som noen av dem tilbyr.
Gi oss beskjed om hvilken du foretrekker i kommentarene nedenfor!
Legg igjen en kommentar