Ønsker du å tjene mer penger fra ditt neste arrangement? Ikke sikker på hvordan du skal gjøre det? Et eventbookingsystemkan bidra til å forenkle prosessen og øke avkastning på investeringen (Return on investment – ROI).
Eventbookingsystemer kan:
- Gir 24/7 registreringer
- Ta vare på ikke-engelsktalende deltakere
- Overvåk salg i sanntid
- Hjelpe deg å markere salgsprosessen
- … og mye mer
Med så mye økonomisk nytte, er det en god ide.
Ta en nærmere titt på de 7 beste grunnene til at arrangementsbookingsystemer er verdt det. De lar deg:
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Måle salg i sanntid
Eventbookingsystemer lar deg overvåke salget i sanntid. Du kan se når seter er kjøpt og hvilke som er igjen. Det er gode forretningsmessige grunner for å sjekke fremdriften i salget.
Ved å holde øye med salget kan du justere prisene for å øke ROI. For eksempel, hvis billetter selges fort, vil du kanskje øke prisen. (Du kan være sikker på å selge dem ut uansett.) Når seter selges sakte, kan du redusere prisene for å øke salget. Dette hjelper deg også til å unngå en laber stemning på grunn av tomme seter.
Eventbookingsystemer lar deg også fokusere på bestemte sittegrupper. Du kan begrense fokuset på mikroskalaen for å finne ut de spesifikke seter som kanskje ikke selges. Dette hjelper deg med å sikre at du genererer mest inntekter fra hvert sete.
2. Ta vare på ikke-engelsktalende talere
Personer som ikke snakker engelsk, kan bli redd for å kjøpe billetter via live kundeservice. Et eventbookingsystem er nyttig i dette scenariet, så mange av disse kan støtte flere språk. Det koster deg nesten ingenting å legge til denne funksjonen, men i retur får du økt deltakelse.
Hvis du er villig til å imøtekomme internasjonale målgrupper, øker du merkevarebildet ditt. Det viser at du gir sitt beste. Du vil benytte seg av markeder som aldri ble berørt før. Dette åpner potensielt dører for nye arrangementer på nye steder.
Å betale med utenlandsk valuta er også enklere, siden folk kan bruke kredittkort til å betale fra hele verden. Eventbookingsystemer aksepterer vanligvis store kredittkort som Visa og MasterCard.
3. Muliggjøre 24/7 registrasjoner
Takket være den automatiserte naturen til arrangementsbookingsystemer, vil deltakerne kunne kjøpe billetter døgnet rundt. De vil la deg akseptere betalinger og umiddelbart sende billetter til kunder. Til og med midt på natten.
I kontrast kan et tradisjonelt kundeserviceteam bare godta salget i arbeidstiden. Du kan jo ansette medarbeidere til å jobbe gjennom natten for å unngå å gå glipp av salg. Men inntektene dine blir lavere på grunn av denne ekstrakostnaden.
Ved å tillate deltakerne å kjøpe billetter 24/7 sørger også for at du ikke går glipp av impulskjøp. De som blir inspirert, vil bare kjøpe i løpet av på kort tid. Hvis du ikke lar dem kjøpe rett i det øyeblikket, vil du gå glipp av salget.
4. Tilpass din branding
De fleste eventbookningsystemene gir deg frihet til å tilpasse utseendet til skjemaer og billetter. Bruk dette til å legge til en merkelogo og markedsføringsmeldinger for å hjelpe til med å selge andre arrangementer. For eksempel kan halvparten av billetten ha arrangementsinformasjon, og den andre halvdelen kan vise frem et markedsføringsbilde.
Å sette merkelogoen på flere steder er god businesspraksis. Det styrker båndet mellom deg og kunden. Dette oppfordrer at business gjentas i fremtiden.
Ikke sikker på hvordan du oppretter en passende merkevarelogo?
Nøkkelen er å kjenne publikumet og gjøre det brukbart for sosiale medier. Ta en titt på hva vellykkede konkurrenter gjør for inspirasjon.
5. Bruke mindre papir
Bruk mindre papir til å gjøre litt for miljøet og påvirke ekstra salg. Folk blir stadig mer bevisst på hvordan deres handlinger påvirker miljøet negativt. Å gå papirløs forbedrer merkevarebilde.
Å droppe papir reduserer også kostnader, noe som igjen øker ROI. (Men ikke forvent store besparelser som kan endre situasjon i et prosjekt.)
6. Opprette lenker til CRM
Eventbookingsystemer kan kobles til kundeforholdsstyringsprogramvare (CRM – Customer Relationship Management). Dette lar deg håndtere relasjoner, segmentere kunder i lister og forbedre kundeservicen.
CRM-systemer er gode for å administrere kundedata og manipulere det for å legge merke til mønstre. For eksempel kan du dele opp deltakerne basert på billettypen de kjøpte. Du kan deretter sende målrettede e-poster for å tilby lignende plasser for fremtidige arrangementer. 78% av eventmarkedsførere sier at e-post er deres mest effektive måte å selge på.
Det er en rekke CRM-programvarepakker å velge mellom. Her er de 3 beste alternativene:
- Salesforce: flott for små bedrifter
- Less Annoying CRM: det beste lavprisalternativet
- Zoho: det beste generelle valget
Vei opp prisen i forhold til funksjonaliteten for å finne ut hva som passer dine behov best. Noen CRM-programvarer leveres med en gratis prøveversjon. Det er en risikofri måte å evaluere den på.
7. Godta bestillinger på farten
I dag finner folk alltid tid til å ha en smarttelefon i sine hender. De vil forvente å bestille billetter via en app eller mobil-vennlig nettside. Bruk dette til din fordel ved å la dem kjøpe fra hvilket som helst sted.
Eventbookingsystemer pleier å komme med brukervennlige apps som ikke har rot. Dette forenkler prosessen med å velge billetter, velge reserverte seter og bruke rabattkoder. Alle kan kjøpe hvor som helst de er. Alt de trenger er en internett-tilkobling.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
For å konkludere…
Hvis du vil få bedre ROI fra hver hendelse, invester i et eventbookingsystem. Den automatiske oppsettet lar deg fange data slik at du kan lære mer om dine deltakere og deres kjøpevaner. Du kan bruke disse innsiktene til å øke fremtidig salg.
Eventbookingssystemer kan ikke gjøpe et dårlig utførte arrangement om til et som fascinerer publikumet. Men de kan hjelpe deg med å tjene mer fra hver billett eller spillested.
Det er en god sjanse at konkurrentene dine allerede bruker et arrangementsbookingssystem for å tiltrekke deltakere. Ikke gå glipp av det: Invester i et eventbookingsystem og aldri se tilbake.
Legg igjen en kommentar