Det er en ganske enkel sak å dele et event på Twitter, ikke sant? Bare fortell følgerne dine om hva du har planlagt, og se de strømme til dørene!
Bortsett fra at det faktisk er overraskende enkelt å overse viktige detaljer. Vi ser ofte at arrangører gjør de samme feilene når de twitrer om eventene sine.
La oss gå gjennom noen av disse newbie-feilene, slik at du kan unngå dem.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Å Ikke inkludere en link i tweeten din
Denne ser vi oftere enn du tror.
Arrangører kunngjør eventet sitt på Twitter, men tilbyr ikke noen måte for folk å besøke og se på den faktiske nettsiden for eventet.
Denne typen tweet kan ha en viss verdi for folk som allerede følger deg, men den er ubrukelig hvis de retweeter den. Å ikke inkludere en direkte link legger også til et ekstra steg for de som ønsker å kjøpe billetter. Du vil ønske gjøre prosessen av å kjøpe billetter så enkel og rask som mulig.
Så, sørg for at du inkluderer en direkte link til billettene når du deler eventet ditt på Twitter.
2. Å ikke inkludere relevante opplysninger
På samme måte, vil tweets fra arrangørene ofte ikke si noe om det aktuelle eventet.
Selvfølgelig, du har jo en begrensning på 280 tegn. Så du vil ikke alltid ha mulighet til å inkludere alle viktige detaljer.
Men du bør ha som mål å i det minste fremheve navnet på eventet og kanskje tidspunktet og hvor det skal holdes. Dette gir potensielle gjester nok til å gå videre når de bestemmer seg for om de vil klikke videre til eventsiden.
3. Å ikke linke direkte til eventbilletter
Noen ganger ser vi at arrangører linker til eventet… på Facebook.
Selv om det generelt er lurt å ha en Facebook-side for eventet ditt, anbefaler vi absolutt ikke å lenke til Facebook-siden fra Twitter. Ved å gjøre det drar du bare billettkjøperne gjennom unødvendige ekstra steg.
Ikke bland Twitter- og Facebook-publikummene dine på dette stadiet. Hjelp Twitter-følgerne dine med å navigere direkte til siden som lar dem klikke på «Kjøp billetter». Du vil jo gjerne at de skal kjøpe billetter med en gang, ikke sant?
4. Å ikke bruke #hashtaggen for eventet ditt
Som vi har nevnt tidligere, trenger eventet ditt en hashtag. Når du har en, ikke glem å bruke den i hver tweet som er relatert til eventet. Dette forbedrer merkevarekjennskap og gjør det enkelt for alle å se alle som twitrer om dette spesifikke eventet.
(Men, #vennligst #ikke #hashtag #hvert #eneste #ord.)
5. Å ikke planlegge tweetene dine
Ikke bare tweet en gang.
Dine potensielle billettkjøpere følger generelt sett mange Twitter-kontoer. Det er umulig å sikte seg inn mot alle samtidig. Tweeten din vil snart drukne i flommen av andre tweets.
Sørg for å gi publikum mange sjanser til å legge merke til tweeten din og kjøpe billetter. Den enkleste måten å nå så mange mennesker som mulig på, er å planlegge noen tweets med ulike oppfordringer til handling. Du kan bruke TweetDeck eller et hvilket som helst annet administrasjonsverktøy for sosiale medier til å gjøre det.
6. Å ikke dele et bilde eller en GIF sammen med tweeten din
Dine potensielle gjester blir ofte bombardert med tweets. Å kun twitre litt tekst vil kanskje ikke fange oppmerksomheten deres.
Ofte vil det å legge til et bilde eller en GIF sammen med tweeten gjøre at innholdet ditt skiller seg ut.
Og best av alt, det er super enkelt å få til. Du kan ganske enkelt bruke GIPHY for å finne en morsom GIF til den neste tweeten din.
7. Å ikke nevne viktige partnere
Hvis du har bemerkelsesverdige artister, foredragsholdere eller andre kjendiser som vil dukke opp under eventet ditt, ikke gå glipp av denne muligheten til å nevne dem. Det samme gjelder hvis du har en berømt eventarrangør eller mediepartner som hjelper deg med å sette sammen eventet.
Hvis personen eller personene det gjelder også er på Twitter, kan du tagge dem direkte i tweeten din. Dette gir deg troverdighet og sørger for at personen legger merke til tweeten. De kan deretter engasjere seg med den ved å re-tweete eller svare på den. Uansett, vil dette gi mer eksponering for eventet ditt.
Bonustips:
Ikke start en tweet med @NavnetPåDenDuVilTagge. Dette får tweeten til å vises kun i dine personlige samtaler og vil ikke deles med offentligheten. I stedet kan du sette et punktum før «@» -tegnet. Dette sikrer at tweeten blir sett av alle.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Tweet i vei
Det var det!
Du er nå klar over hva du ikke skal gjøre når du deler et event på Twitter. Husk disse Twitter-feilene når du planlegger fremtidige tweets om eventene dine.
Lykke til med tweetingen!
Har vi gått glipp av noen åpenbare Twitter faux pas? I så fall, sørg for å gi oss beskjed i kommentarene.
Legg igjen en kommentar