Du lurer sikkert litt nå…
Hvordan får jeg flere folk til å delta på arrangementet mitt?
Du har jo vært på jakt etter arrangements markedsførings strategier som faktisk fungerer!
Du vet allerede «hvorfor».
Å få flere mennesker til å delta på arrangementet ditt, betyr mer moro for alle. Ingenting er som et godt «hypet» arrangement. Pluss, flere deltakere betyr mer billettsalg og bedre fortjeneste. Og hvis du gjør det riktig, vil ditt neste arrangement tiltrekke enda flere mennesker.
Spørsmålet er: Hvordan?
Å markedsføre et arrangement for å selge ut alle bilettene kan føles litt overveldende. Du må gjøre så mange ting på samme tid. Spesielt hvis du er vert for arrangementet for første gang.
Her finner du 6 velprøvde markedsføringsstrategier som vil hjelpe deg å kickstarte aktivitetskampanjen din i høygir – og beholde den der.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Kjenn din ideelle deltaker
Denne er stor.
Så du tror du kjenner målgruppen din?
Det er lurt å finne ut hva som får folk som deltar på arrangementer som dine til å tikke og gå.
Du må passe på å ikke få besøksforbud ved å stalke målgruppen din. I stedet for bør du prøve å finne ut hva de ser etter i et arrangement som får dem til å vurdere det som uforglemmelig.
Målretting, aka segmentering, kan hjelpe deg med å finne ut hva som vil motivere den ideelle deltaker til å dukke opp på arrangementet ditt.
Du kan også lære om:
- De er mer sannsynlig å sette pris på live arrangementer eller andre typer hendelser
- De er mer mottakelige for hendelser og arrangement delt via Twitter, LinkedIn eller Instagram. (Du er bedre tjent med å fremme et hobby arrangement på Instagram i stedet for LinkedIn, for eksempel.)
Hvorfor ville denne personen føle at det er nødvendig for dem å delta på arrangementet i egen person? Liker de nettverksbygging ansikt til ansikt?
Få med deg minst fem bransjepåvirkere, store sosiale mediegrupper innen nisjen, og offline-nettverk. Dette vil bidra til å finne ut hva målgruppen din virkelig ønsker å oppleve.
Du kan også bruke verktøy som SurveyMonkey for å få innblikk i hva som er interessant for dine ideelle deltakere.
Å forstå målgruppens motivasjoner vil gi deg viktig informasjon til alle andre planleggingsbeslutninger du må ta for arrangementet. Ja, dette er veldig viktig.
2. Vær konkret om hva som er hovedmålet ditt
Det lønner seg å finjustere arrangementets markedsføringskampanje med sluttmålet i tankene: Alt fra tema til innredning og budsjett, til lokaler, og selv tonen i stemmen vdu ønsker å bruke.
Hva ønsker du deg? Å:
- Selge ut bilettene til det hotteste nettverksarrangementet i byen?
- Skape bevissthet rundt en verdig sak?
- Lage en morsom, månedlig begivenhet som venner og familier kan se frem til?
- Møte kundene dine ansikt til ansikt?
Ha alltid en oppfordring til handling.
Målgruppen din er smarte og kan gjenkjenne markedsføring før det blir en endelig handling.
Så du ønsker å ha taler, diskusjoner, brosjyrer, sosiale medier og reklameposter som retter all oppmerksomheten mot verdien begivenheten sannsynligvis vil legge til deltakernes liv — ikke bare til din CV.
Fokuser på hva deltagerne kan forvente å tjene på å møte opp.
3. «Sosialsikre» arrangementet ditt
«Sosialsikring» handler om å bygge tillit. Du bør legge til rette for å bygge et fellesskap rundt arrangementet ditt der det er viktigst.
Du ville ikke ønske å delta på et arrangement som har null fotavtrykk på hverken tradisjonelle eller digitale plattformer, ville du vel?
Kan du lage en Linkedin-gruppe der du setter dagsorden og oppmuntrer til innsiktsfulle samtaler med relevante spesialister?
Hvis ja, fortsett videre og opprett en nå.
I følge HubSpot, sier 53% av markedsførere at blogging er deres beste inngående markedsføringsstrategi. Du kan bruke den til å bygge opp et engasjert samfunn rundt et bestemt tema.
Begynn gjerne 180 dager før arrangementet — eller kanskje enda tidligere, avhengig av arrangementets størrelse. Sørg for å ha anerkjente influencere med deg, som kan komme inn og gi deg nyttig innsikt du kan sitere i bloggene dine, og/eller designe spesielt for relevante sosiale mediekanaler.
Husk: «Sosialsikring» handler også om økende engasjement. Sørg for å lag blest om samtalen i kanalene du poster til.
Kobling med velrenomerte selskaper innen nisjen din kan posisjonere deg som en bemerkelsesverdig spiller verdt å få innsikt fra.
Hvis du har vært vert for en lignende begivenhet før, se på hva som fungerte sist, og hva som ikke gjorde. Forhåpentligvis har du samlet tilbakemeldinger fra en del av deltakerne. Sørg for at hvert arrangement er bedre enn det forrige.
4. Vær den morgenfuglen som fanger marken
Her er saken: Å markedsføre en begivenhet nær selve dagen kan raskt spinne hele markedsføringsbudsjettet ut av kontroll. Å forsøke å nå store målgrupper på kort tid betyr at du må investere i flere markedsføringskanaler for å prøve å treffe alle vinkler på en gang.
Et godt eksempel:
Innkommende markedsføring — som innholdsmarkedsføring og e-postmarkedsføring — er opp til 61% rimeligere pr lead sammenliknet til utgående markedsføringsteknikker som TV og reklame.
Mens vi anbefaler at du blander offline og online arrangementsmarkedsførings-teknikker, kan du få høyere avkastning fra innkommende markedsføring enn tradisjonelle markedsføringsmetoder, i følge LYFE:
Imidlertid kan innkommende markedsføring bruke inntil 3 måneder før du kan begynne å se effektivitet, avhengig av tidspunktet for arrangementet ditt.
Noen av dine ideelle deltakere kan til og med være booket for andre arrangementer allerede. Ønskede talere kan være utilgjengelige.
Du kan bli tvunget til å betale mye mer for å få en annen som er like god. Ellers så må du kanskje nøye deg med mindre talent og ferdighet enn du hadde tenkt deg. Et slikt uhell kan potensielt koste deg en del av deltakerne neste gang.
5. Gi dem beskjed om hva de trenger å ta med
En av de største årsakene til at potensielle deltakere ikke registrerer seg eller oppdager hendelsen, er mangel på detaljer om arrangementet.
Alle arrangementsverter er raske med å avsløre tema, spillested, gjestetalere og dato for arrangementet. Men kunnskapsrike begivenhetsmarkedsførere tilbyr også detaljer som transportforbindelser, overnattingsmuligheter i nærheten av lokalet, arrangementsprogram, tilgjengelighet av mat og drikke i nærheten — alt på ett sted.
Den smarteste måte å gjøre det på er ved å opprette en egen side for arrangementet. Ved å bruke en arrangementsside fra Billeto, for eksempel kan den hjelpe potensielle deltakere med å finne talerens CV, kart-veiledning, parkeringsplasser og spisesteder i nærheten, registreringsinformasjon og relaterte medier.
De beste arrangementsfremmende sidene kan til og med hjelpe deg med å selge arrangementet ved hjelp av brukervennlige billettkonsoller som er innebygd på dem.
6. Be om tilbakemelding fra deltakerne
Enten du er en veteran med smidige fingre eller en total nybegynner, er å evaluere notater etter arrangementer er både viktig og smart.
Det hjelper deg å forstå hvordan du ikke bare skal være klar for neste arrangement, men også hvordan du kontinuerlig separerer arrangementene dine fra hverandre. Du vil i stigende grad tiltrekke deg både flere følgere og deltakere.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
Over til deg…
Vellykkede arrangementer kommer ikke av seg selv. De følger dette velprøvede rammeverket. Begynn umiddelbart, og du vil skape utsolgte, uimotståelige arrangement. Hver. Eneste. Gang.
Legg igjen en kommentar