Uansett hvor mye folk prøver å få det til å virke slik, er e-postmarkedsføring langt i fra død. Det har faktisk aldri vært et bedre tidspunkt for å bruke strategier for e-postmarkedsføring til din fordel. I dag er e-post overalt og er stadig til stede i mange menneskers liv. Dens rolle i markedsføring bør aldri tas for gitt. I stedet bør du verdsette det som en gylden mulighet til kommunikasjon.
E-postmarkedsføring er et vindu til et veldig målrettet publikum som allerede har uttrykt interesse for bedriften din eller eventet ditt. Det har mange forskjellige bruksområder. En av dem er å drive eventregistrering. Dette er utfordrende i selv de beste tider. Å få konkrete forpliktelser fra medlemmer av publikummet ditt kan være en utfordring.
Eventregistrering krever innsats og kreativitet. Så her er fem strategier for e-postmarkedsføring som vil bidra til å gjøre livet ditt litt enklere.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
1. Segmentering for å lykkes
E-postadresselisten din er uvurderlig. Den består av folk som har hatt tidligere erfaringer med eventene dine og som allerede er åpne for deg. Segmentering er alltid nyttig for e-postmarkedsføring. Det er imidlertid spesielt nyttig når du ber om påmeldinger for et event.
“Du må starte med en analyse av eventet ditt og finne ut hvem det vil appellere til. Når du har funnet ut av det, kan du dele opp e-postlisten for å sikre at målene med høy verdi er de som får registreringsmeldingene dine.» forklarer Fred Allen, e-postmarkedsfører hos Writinity ogLastMinuteWriting.
Du kan segmentere etter alder, beliggenhet, yrke og alle andre relevante data du måtte ha lagret i e-postlisten din.
2. Gjør det mobilvennlig
En markedsføringsrapport fra IBM i 2018 sa at så mange som 60% av alle e-postmeldinger blir åpnet på mobile enheter. Dette er oppsiktsvekkende. Resultatet av dette er at mobiler er essensielle. En e-post om eventregistrering krever litt planlegging. All informasjon må plasseres riktig for størrelsen på skjermen til en mobil. E-postene dine må også fenge leseren.
Joda, det er mye arbeid bak å tilpasse e-postene dine for redusert skjermstørrelse. Men den boosten du får fra optimalisering for mobil er ikke ubetydelig. Sørg for at du legger ned tiden som trengs for dette.
3. Fremhev fordelene
Når en person gjør noe på forespørsel fra et selskap, føles det som en stor anstrengelse. For å få e-post publikummet til å registrere seg for eventet ditt, må de virkelig se fordelene ved å registrere seg. Sørg for at disse fordelene er tydelige når du legger frem «saken» din. Du må tydeliggjøre hvilke fordeler en person kan få ved å registrere seg.
Du må plassere deg selv i situasjonen til mottakerne. Det vil si at du må se hva slags belønninger som kan føre til at du vil delta. Du kan ikke ta noe for gitt i situasjonener som dette. Å få folk til å handle er alltid vanskelig.
4. Fokuser på design
E-postmeldinger kan være utrolig kjedelige. “E-postdesign er en viktig oppgave når det gjelder å prøve å drive eventregistrering. Det som er vanskelig er at du må prøve å finne en måte å formidle tydelige meldinger i sammenheng med en visuelt tiltalende, attraktiv e-post, ” foreslår Francois Laurent, markedsforfatter hos DraftBeyond og ResearchPapersUK.
Tydelighet er uhyre viktig. Dette er ikke en reklamerings e-post; dette er en administrativ e-post. Detaljer om eventets når, hvor og hvorfor må prioriteres. Allikevel må det fremdeles være lokkende. En godt designet e-post vil møte praktiske mål uten å ofre det visuelle.
5. Hold registreringen enkel
Selve eventregistreringen vil variere med typen event det er snakk om. Men generelt sett, jo enklere, jo bedre. Du kjemper nå mot et publikum med et oppmerksomhetsspenn på 8 sekunder. Dette er sjokkerende lavt. Hvis registreringen din er et langt skjema, vil til og med de som ønsker å delta miste lysten.
En god strategi for e-postmarkedsføring er å bruke selve e-postmediet. Gjør det slik at alt de må gjøre for å registrere seg, er å svare på e-posten med et enkelt «ja», for eksempel.
Hvis du ikke klarer det, kan du bryte opp prosessen. Forsikre deg om at e-posten ikke ser rotete ut. Du kan legge inn en lenke til et påmeldingsskjema eller en dedikert eventside. Du kan sende en ny e-post etter at de har sagt at de er interesserte. Bare sørg for at du holder ting så enkelt som mulig.
Billetto er en billettplattform som hjelper deg med å styre, promotere og holde eventer. Opprett en event-side og selg billetter på 5 minutter.
OPPRETT EVENT >>
På tide å få inn registreringene
Når du ser på e-postmarkedsføring, kan du lure på om det er riktig vei. Spesielt med tanke på den moderne tidsalder med virtuell virkelighet og kunstig intelligens. Men e-postens tid er langt fra over. For eventregistrering er e-post den perfekte måten å kommunisere med publikum på.
Så husk disse strategiene for e-postmarkedsføring. Skap et solid design, vær tydelig, og folk vil registrere seg med en gang.
Ashley Halsey er en profesjonell forretningsforfatter, som jobber påLucky Assignments ogGum Essays, skriver om alle slags emner relatert til strategier for markedsføring og teknologi for bedrifter. Hun bruker mesteparten av fritiden sin på å reise med familien, og å samle informasjon for sitt nyeste stykke skriveri.
Legg igjen en kommentar